از چه مطالبی خوشتون میاد و برای بهتر شدن وبلاگ خودتون منو راهنمایی کنین.دوستدار همتون مسافر زمان.


آمار مطالب

کل مطالب : 475
کل نظرات : 53

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 475
تعداد نظرات : 53
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


f
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده :
تاریخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396
نظرات

خواص کامل خرما | فواید ، خواص دارویی و درمانی خرما

خواص خرما , فواید خرما , خاصیت خرما

عکس خرما

 

تاریخچه خرما

خرما با نام علمی Phoenix dactylifera گیاهی تک‌ لپه‌ای و گرمسیری جزو تیره نخل‌ها است که میوه‌اش خوراکی و دارای هسته‌ای سخت و پوست نازک و طعم شیرین که به شکل خوشه‌ای بزرگ از شاخه آویزان می‌گردد و برگهای آن بزرگ است. ارتفاع نخل به ۱۰ تا ۲۰ متر یا بیشتر می‌رسد. به میوهٔ نرسیده خرما، «خارَک» یا «خرک» یا کنگ (و در زبان عربی، «حبابوک») گفته می‌شود. رطب مرحله قبل از رسیدگی کامل خرماست که رطوبت بیشتر و قند کمتری نسبت به خرمای کاملاً رسیده دارد.

میوه خرما جزو میوه‌ های سته می‌باشد یعنی تمام قسمت بریکاری آن گوشتی و محتوی مواد غذایی است. خرما از دورانِ باستان در رژیم غذایی انسان وجود داشته است و یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های کشت شده توسط انسان بوده است.درخت خرما در نواحی گرمسیری و نیمه‌گرمسیری، از جمله ایران پرورش می‌یابد. با اینکه خاستگاه آن را میانرودان، عربستان و شمال آفریقا ذکر می‌کنند ولی بررسی‌های علمی، آن را به گونه‌ای به نام علمی P.H. Sivestris که در هندوستان می‌روید نسبت می‌دهند. باستان شناسان احداث نخلستان‌ها را به پنج هزار سال پیش نسبت داده‌اند زیرا نامی از آن بر لوحه‌های گلی ۵۰ سده پیش یافته‌اند.

در ایران نخل و خرما از دوران باستان و پیش از هخامنشی کشت می‌شده. در ادبیات ساسانی از جمله در کتاب بندهشن از نخل یاد شده‌است. منابع چینی از ایران (در زبان ایشان بوسی، تلفظ چینی پارسی) به عنوان سرزمین نخل خرما که در نزدشان به نام عناب پارسی و عناب هزارساله مشهور بوده، یاد کرده‌اند. در پایان سده نهم میلادی، نخل خرما را از ایران به چین برده و در آنجا کشت کرده‌اند. در میان کشورهای اروپایی اسپانیا پیشینه بیشتری در کشت خرما دارد.
از برگ و شاخه درخت خرما سبد و زیرانداز تهیه می‌کنند. از هسته آن نان و از میوه خرما شراب و عسل. مردم صحرا هسته درخت خرما را آرد کرده و از آن نان می‌پزند یا در این هسته را بو داده و از آن به‌عنوان قهوه استفاده می‌کنند زیرا دم کرده آن بسیار مطبوع است و یا حتی این در را در آب برای چند روز خیس کرده و به‌عنوان غذای مقوی به شتر های خود می‌دهند.

خواص خرما , فواید خرما , خاصیت خرما

خواص خرما – درخت خرما


خواص خرما برای تقویت حافظه

مصرف خرما به عنوان یی جایگزین برای غذاهای حاوی قند بسیار توصیه می شود زیرا خرما به دلیل داشتن قند طبیعی به راحتی بر روی حافظه کوتاه مدت مغز تاثیر می‌گذارد و قند نیز خورای مغز است و وقتی این خورای فراهم شود فعالیت خود را به خوبی انجام می‌دهد. بهترین توصیه به دانش آموزان در زمان امتحانات این است یه شب قبل غذاهای آرام بخش مثل سوپ جو بخورند تا ‌آرامش داشته باشند همچنین کاهو، دوغ و ماست نیز به عنوان غذاهای آرام بخش توصیه می‌شود.


خواص خرما در درمان پوسیدگی دندان

مصرف خرما به عنوان یک ماده غذایی، به دلیل اثرات بازدارنده در رشد باکتری عامل پوسیدگی دندان، در پیشگیری از بروز این عارضه موثر است.این تحقیق با هدف تعیین تاثیر عصاره خرما بر رشد باکتری استرپتوکوک میوتانس که عامل اصلی پوسیدگی دندان می باشد، توسط دکتر اشرف سیدی، متخصص پروتزهای دندانی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از همکارانش انجام شده است.پوسیدگی دندان شایع‌ترین عفونت باکتریایی در انسان است که اصلی‌ترین عامل شروع‌کننده آن، استرپتوکوک میوتانس می‌باشد. نتایج تحقیقات قبلی نشان می داد که بعضی از مواد غذایی می‌توانند با جلوگیری از رشد استرپتوکوک میوتانس، مانع از ایجاد پوسیدگی دندان شوند.در این مطالعه اثر خرما بر رشد استرپتوکوک میوتانس در محیط آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. برای انجام این پژوهش پس از کشت استرپتوکوک میوتانس، محیط‌های کشت حاوی خرما با استفاده از میوه، شیره و عصاره خرما با غلظت‌های مختلف تهیه گردید و میکروب استرپتوکوک میوتانس در این محیط‌ها کشت داده شد. یافته‌ها حاکی از آن است که پس از ۲۴ ساعت، استرپتوکوک میوتانس در محیط‌های با غلظت کم خرما رشد اندکی داشت، ولی با افزایش غلظت خرما میکروارگانیسم‌ها قادر به رشد در محیط کشت نبودند.نتایج نشان می‌دهد با توجه به نقش باز دارندگی خرما از رشد استرپتوکوک میوتانس می‌توان خرما را به عنوان یک ماده غذایی پیشگیری کننده از ایجاد پوسیدگی معرفی کرد.


خواص خرما برای درمان بیماری های اعصاب

پتاسیم در این میوه به میزان قابل توجهی موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است که به هم خوردن آن در بدن، بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خرما حاوی میزان قابل توجهی منیزیم است که برای اعصاب و عضلات ضروری است.


خواص خرما و خون سازی

خرما مقدار قابل توجهی فولات یا همان اسیدفولیک به بدن می رساند که برای خون رسانی برای بدن لازم است و زنان هنگام بارداری مجبور می شوند، علاوه بر دریافت فولات از طریق غذا، قرص آن را نیز مصرف کنند.فولات به عنوان ماده خون ساز در خرما موجود است، هر چند که مقدار آهن خرما آن چنان زیاد نیست، اما برای خون سازی، بدن احتیاج به سه ماده مغذی فولات، آهن و ویتامین ۱۲ B دارد که در غذاهای حیوانی یافت می شوند، بنابراین برای این منظور باید از غذاهای متنوع استفاده کرد.ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی خرما است که این ویتامین برای جلوگیری از بیماری های خطرناک خونریزی دهنده یا همان اسکوربوت لازم است و باید بدن هر فرد در طول روز، ۶۰ میلی گرم ویتامین C دریافت کند که تقریباً در هر ۱۰۰ گرم خرما ۱۴ میلی گرم ویتامین C موجود است.


فواید خرما و مقابله با کمبود وزن

خرما بخشی از رژیم غذایی سالم است، چرا که قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین های ضروری در آن موجود است، بنابراین این ماده غذایی در مقابله با کمبود وزن کمک مؤثری است. مصرف خرما با شیر و ماست توصیه می‌شود و جلوی گرسنگی و تشنگی را می‌گیرد.


خاصیت خرما برای تقویت قلب

ثابت شده است، خرمایی که شب در آب خیس شده و صبح مصرف شود برای قلب های ضعیف مفید است، اگر این کار را دو بار در هفته انجام دهید به تقویت قلب خود کمک کرده اید.


خواص خرما , فواید خرما , خاصیت خرما

خاصیت خرما


نگاهی به دیگر خواص خرما :

#خرما برای کاهش چربی‌های خون موثر است.

#استفاده از خرما ۲ تا ۳ عدد می‌تواند به عنوان جانشین میوه باشد همچنین می‌توان برای تهیه کیک و شیرینی از خرما استفاده کرد که ضرر کمتری نسبت به شیرین‌های معمولی خواهد داشت.

#سعی کنید به جای قند و شکر از خرما برای نوشیدن چای استفاده کنید.

# فسفری که در خرما وجود دارد باعث سر زنده نگاه داشتن سلول های عصبی می شود.

# طبق بررسی ها، مصرف خرمای له شده که به مدت ۲۴ ساعت خیس خورده باشد برای قلب موثر است.

# برای رفع خشونت و نرم کردن سینه ۵۰ گرم خرما در ۱۰۰۰ گرم آب جوشانده صاف نموده روزی ۲ تا ۳ استکان بخورید. البته این برای افراد سرد مزاج بسیار خوب است.

# برای تقویت کلیه از شربت فوق استفاده کنید.

# کسانی که درد کمر یا درد مفاصل دارند می توانند از شربت خرما که در شماره ۲ آمده است استفاده کنند.

# اگر خرما با شنبلیله خورده شود جهت سنگ مثانه مفید است.

# برای تقویت نیروی جسمانی خرما را در شیر تازه خیس کرده کمی دارچین بزنید و صبح به عنوان صبحانه بخورید و سپس کمی شیر بالای آن میل کنید. البته برای گرم مزاجان زیاد خوب نیست.

# کسانی که می خواهند سنگ مثانه شان خرد شود از دمکرده آن استفاده کنند (دمکرده هسته خرما) و دمکرده آن بسیار قابض است و کسانی که یبوست دارند سعی کنند در هنگام استفاده از دمکرده خرما از غذاهای ساده و ملین استفاده کنند.

# به خاطر وجود ویتامین B در خرما میوه خوبی برای تعادل اعصاب و نیز باعث رشد است.

# برای کمبود آهن بسیار مفید است.

#در آشپزی و شیرینی‌پزی نیز به جای شکر می‌توانید از خرما استفاده کنید.

#ورزشکاران به علت فعالیت زیاد، می‌توانند از عصرانه‌ای مقوی که با خرما باشد استفاده کنند.

#با مصرف خرما می‌توان احتمال ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش داد. عصاره خرما با جلوگیری از رشد میکروب عامل پوسیدگی دندان، احتمال ابتلا به این عارضه را کاهش می‌دهد.

# خرما دارای قند زیادی است. در واقع حدود۷۰ درصد آن را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد، ۲۵ درصد قند آن ساکاروز و ۵۰ درصد آن گلوکز است.

#فیبر موجود در خرما برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و هضم و دفع مواد غذایی مفید است.

#کسانی که بیماری قند دارند باید کمتر از این میوه استفاده کنند.

#برای خواب راحت و با آرامش می‌توانید قبل از خواب یک عدد خرما و یک لیوان شیر گرم میل کنید.

# مصرف منظم خرما، به رشد باکتری مفید در روده ها کمک می کند.

# خرما برای درمان سرطان معده مفید است.

#خاصیت رونده آن برای بیماران یبوستی مفید است.

# پتاسیم موجود در این میوه برای مهارکردن اسهال موثر است.

# این میوه ضمن تاثیر مقوی، ارزش دارویی نیز دارد.

# خرما که میزان قند خون بدن را کنترل می کند، به بیماران دیابتی توصیه می شود.

# گنجاندن خرما به رژیم غذایی روزانه، مشکل کاهش وزن را از بین می برد.

#خرما دارای خواص درمانی فراوانی است که درمان اسهال و اختلالات روده‌ای ازجمله خواص آن است.

#خرما ها میوه‌هایی شیرین هستند که در در بسیاری از غذاها و شیرینی‌جات بکار می‌روند.

#این میوه علاوه بر طعم خوب و ارزش غذایی بالا، دارای خواص دارویی فراوانی نیز است.

#خرما،‌ طبیعتی ملین دارد، به این معنا که برای رفع یبوست و درمان آن کاربرد دارد.

برای اینکار، ‌خرما را شب قبل در آب ولرم خیس کنید و صبح روز بعد آبی که خرما در آن خیس خورده را میل کنید و برای یبوست‌های مزمن این کار را چندین مرتبه تکرار کنید، قطعا یبوست درمان خواهد شد.

#خرما دارای نیکوتین فراوان است و بدین ترتیب می‌تواند در درمان اختلالات روده‌ای مفید باشد.

# مصرف منظم و توصیه شده خرماهای رسیده، در رژیم غذایی، به کنترل درد و ناراحتی‌های ناشی از سرطان شکمی کمک می‌کند.

#خرما، داروی طبیعی محرک جنسی است. مصرف منظم خرما همراه با شیر بز، عسل و پودر هل به بهبود ضعف جنسی و نیز نازایی کمک می‌کند.

#خرمای رسیده خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – خوبی از پتاسیم است و پتاسیم به عنوان دارو، می‌تواند اسهال را کنترل کند.

# افرادی که دارای اختلالات روده‌ای مزمن هستند با مصرف منظم خرما، می‌توانند به رشد باکتری‌های مفید در روده کمک کنند و دارای سیستم هاضمه سالمی شوند.

#آهن موجود در خرما در پیشگیری از بروز بیماری فقر آهن موثر است.

#سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

#مصرف خرما، بیماری‌های قلبی-عروقی را نیز بهبود می‌بخشد.

# مصرف خرما، درمان موثری برای ناراحتی های روده ای به حساب می آید.

#خرما دارای مقدار قابل توجهی ویتامین A و بتاکاروتن است ، ویتامین A موجود درخرما از بروز بیماری‌های عفونی پیشگیری می‌کند.

# مصرف مرتب خرما ناراحتی های روده ای را رفع می کند، سوزش سردل را از بین می برد. مصرف خرما پس از وعده غذایی مشکل اسیدیته را کنترل می کند.

# این میوه به طور طبیعی سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند.


خواص خرما , فواید خرما , خاصیت خرما

فواید خرما


ارزش غذایی ۱۰۰ گرم خرما :

۱۶۳ کیلو کالری انرژی

۹/۰ گرم پروتئین

۳/۰ گرم چربی

۳۸ گرم گلوسید

۳۰ میلی گرم فسفر

۳/۱ میلی گرم آهن

۵۱ میلی گرم کلسیم

۱۰ میلی گرم ویتامین


مضرات خرما :

نباید در مصرف خرما زیاده روی کرد، چرا که مصرف بسیار بالای آن موجب آسیب به کبد و طهال، افزایش فشارخون، جوش دهان و پوسیدگی دندان ها می شود. در خوردن آن افراط نکنید، چرا که دارای قند زیادی است در این صورت آنهایی که لوزالمعده حساس دارند یا آنهایی که بیماری قند در خانواده آنها وجود دارد باید کمتر از این میوه استفاده کنند.

خواص خرما , فواید خرما , خاصیت خرما

فایده خرما


چه افرادی باید در خوردن خرما احتیاط کنند :

۱-خوردن خرما برای دیابتی‌ ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌ های قلبی و عروقی و تبخال زیاد توصیه نمی‌شود. خرما یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی هر فردی باید قرار بگیرد زیرا قند موجود در آن انرژی رسانی می‌کند. وی افزود: روزانه ۲ عدد خرمای متوسط برای دیابتی‌ها متناسب است و بیشتر از آن توصیه نمی‌شود. ساعدی خاطر نشان کرد: خرما برای دیابتی‌ ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی و عروقی و تبخال زیاد توصیه نمی‌شود.

۲-تبخال ویروسی است و خرما برای افراد مبتلا به عارضه تبخال مناسب نیست زیرا خرما قند خون را بالا می‌ برد و ویروس‌های تبخال در رشد خود از قند موجود در خرما استفاده می‌کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 116
موضوعات مرتبط: پزشکی-اطلاعات عمومی , ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده :
تاریخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396
نظرات

خواص لیمو ترش | اطلاعاتی جامع در مورد فواید لیمو ترش

لیمو ترش , خواص لیمو ترش , فواید لیمو ترش

 

تاریخچه درخت لیمو ترش

لیمو ترش یا به اختصار لیمو، میوه درختی به همین نام و از دسته مرکبات می باشد. در واقع لیمو ترش درخچه‌ای است که بلندی آن به چهار متر رسیده و کشت آن فقط در مناطق گرمسیر و آب و هوا مدیترانه‌ای امکان دارد. شاخه‌های بلند و برگهای پهن و سبز مات و بیضوی از مشخصات ظاهری این گیاه است. دمبرگها واضح و اندکی بالدارند. گلهایش از درون سفید و از بیرون ارغوانی و بسیار معطر است. لیموترش تنها درختی است که تقریباً همیشه میوه و گل و برگ دارد و به عبارتی گل آوری آن عملاً مداوم است. میوه اش سته بیضوی شکلی است که در اواخر پاییز و اوایل زمستان آبدارتر می‌باشد. هند با تولید حدود ۱۶ ٪ در صدر کل تولید جهان، بزرگ‌ ترین تولید کننده لیموترش در جهان است. پس از آن به‌ترتیب مکزیک (۱۴٫۵ درصد)، آرژانتین (~ ۱۰ ٪)، برزیل (۸ درصد) و اسپانیا با (۷ ٪) تولید می‌باشد. لیموها را بیشتر به علت آب آنها پرورش می‌ دهند،  اگرچه بخصوص در آشپزی از پوست و گوشت لیمو استفاده می‌شود. لیموها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آنها می‌گردد.


خواص لیمو ترش در درمان چاقی

لیمو ترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفا دهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه، زردی و یرقان است و خواص ضد سرطان دارد. پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می برد. کسانی که فشار خون بالایی دارند بهتر است لیمو ترش بخورند زیرا فیبر آن کمک مضاعفی به کاهش فشار خون می کند، بهترین دارو برای گلو درد است و غرغره مخلوط لیمو ترش و آب نیم گرم ورم گلو و گلو درد را برطرف می کند خواص ضد عفونی کننده ای که دارد زکام را درمان می کند.


 لیمو ترش عامل زیبایی

لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود. مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود، برای پاکسازی لکه های پوستی می توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید. اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید. پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است. از لیمو ترش تجزیه شده ۶ تا ۸ درصد اسید سیتریک تهیه و از هسته های آن روغنی به نام لیمو تن تهیه و در طب مصرف می شود.


فواید لیمو ترش در استرلیزه کننده آب مشکوک

خواص اسیدی این میوه یک ضد عفونی کننده قوی است، به همین دلیل توصیه می شود اگر در مسافرت به آب آشامیدنی مشکوک شدید به آن چند قطره لیمو ترش اضافه کنید و بعد از آن، آب استرلیزه شده را می توانید نوش جان کنید.


لیمو ترش درمانگر بیماری ها

همچنین آب لیمو ترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.


خواص لیمو ترش در محافظت از دندان ها

لیموترش باعث محافظت از دندان ها و لثه ها و حفظ سلامت آنها می شود، بهترین دارو برای اسکوربوت(خونریزی لثه ها و تغییر حالت بافت لثه) و مخلوط آب لیموترش و عسل و آب برای رفع خونریزی پیشنهاد می شود.لیمو ترش خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم کمک می کند و نوشیدن یک لیوان لیمو ترش به افراد در معرض خطر به خصوص زنان یائسه بسیار توصیه می شود. لیمو ترش برای خونریزی های ریوی، معده، روده، رحم، کلیه ها و دیگر اندام های داخلی درمانگر است و لازم است در این موارد چند بار در روز مقداری آب لیموترش را آب میل کنید؛ برای پیشگیری از خونریزی نیز می توانید یک تکه پنبه را به لیمو ترش آغشته کنید و در سوراخ بینی بگذارید و مانع خونریزی شوید.


 لیمو ترش : اضطراب را از بین می‌ برد

بررسی‌ها نشان می‌ دهد لیمو تأثیر آرام‌بخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دست پاچگی را از بین می‌برد. استنشاق روغن لیمو، هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش می‌دهد. برای افزایش توانایی کارمندان در محیط کار از خوشبوکننده با بوی لیمو استفاده می‌شود. اگر حالت عصبی و نگرانی دارید، چند قطره روغن لیمو را روی دستمال بچکانید و بو کنید.


لیمو ترش سبب بهبود آفت دهان

خاصیت ثابت‌ شده ضد باکتریایی و ضدویروسی لیمو روند بهبود آفت را تسریع می‌کند. کافی است روزی ۳ بار آب مخلوطی از یک لیموی تازه و یک لیوان آب ولرم غرغره کنید اگرچه در اوایل احساس سوزش خواهید کرد اما با استفاده مکرر احساس سوزش کاهش پیدا می‌کند.


خواص لیمو ترش در رفع تب

تب و لرز می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد اما لیمو همیشه یک درمان مفید است. هر ۲ ساعت یک لیوان آب جوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه بخورید تا تب و لرز شما از بین برود.


 

لیمو ترش , خواص لیمو ترش , فواید لیمو ترش

عکس لیمو ترش


فواید لیمو ترش برای تقویت حافظه

لیموترش تقویت کننده حافظه نیز است؛ وقتی که می خواهید چیزی را به یاد آورید کافی است چند قطره اسانس لیمو ترش را بر روی یک دستمال بریزید و از طریق بینی استنشاق کنید!


لیمو ترش از بین برنده خستگی

برای رفع خستگی های روزانه نیز پس از اینکه پاهایتان را در آب گرم قرار دادید و منافذ پاها حسابی باز شد پاها را از آب خارج کنید و هر کدام از پاها را به یک نصف لیمو آغشته کنید، با این کار علاوه بر رفع خستگی سموم را نیز از ظریق منافذ باز شده از بین می برید.


خواص لیمو ترش در بهبود سردرد و سکسکه

لیموترش بزاق دهان را زیاد می کند، شیره معده را زیاد می کند، سردردهای میگرنی را از بین می برد، برای این کار کافیست هنگام سردرد در یک فنجان قهوه یا چای لیمو ترش ریخته و میل کنید. گذاشتن یخ لیمو ترش روی زبان سکسکه را درمان می کند؛ مخلوط آب لیمو ترش و آب به همراه شکر یا عسل نوشیدنی مناسبی برای انواع درد مریضی ها است. لیمو خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی، تقویت‌کننده سیستم دفاعی بدن، کاهش‌دهنده وزن، هضم‌کننده و تصفیه‌کننده کبد را دارد. لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامینC، فلاوونوئید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با عفونت‌ها مقابله می‌کند. اگرچه با خاصیت لیمو آشنا هستید باز هم در این مطلب به گوشه‌ای از خواص این خوراکی بسیار مفید اشاره می‌کنیم.


خواص لیمو ترش و درمان  آکنه

لیمو حاوی اسید سیتریک است که برای درمان آکنه بسیار موثر است. ویتامین C موجود در میوه‌های استوایی برای طراوت پوست لازم است همان طور که می‌دانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو برای پوست مفید است.

۱- با استفاده از انگشت یا پنبه کمی آب‌لیموی تازه روی آکنه بمالید و بگذارید شب کامل روی پوست بماند. صبح روز بعد با آب صورت خود را بشویید. اگرچه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد و شاید احساس سوزش کنید اما لیمو برای درمان آکنه بسیار مفید و کاربردی است.

۲- یک سهم آب‌ لیموی تازه را با یک سهم آب گلاب و یا عسل رقیق‌شده با آب مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت روی آکنه بگذارید و سپس با آب بشویید. این عمل را ۲ بار، یک بار به هنگام صبح و یک بار عصر تکرار کنید. اگرچه این درمان‌ها طبیعی هستند اما در صورت حاد بودن آکنه و یا داشتن زخم باز، اول با پزشک مشورت کنید.


خواص لیمو ترش برای درمان میخچه و پینه بستن پوست

پماد لیمو را یک شب کامل روی میخچه و پوست پینه‌بسته بمالید. یا این که برشی به ضخامت حدود ۵ میلی‌متر را روی میخچه قرار دهید و با باند ببندید.


لیمو ترش در درمان گزیدگی

روی محل گزیدگی، ۲ قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای‌ خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، ۲۰ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور نگه می‌دارد. قرار دادن پنبه آغشته به روغن لیمو در اتاق‌خواب نیز حشرات را دور نگه می‌دارد. اگر در هوای آزاد قرار دارید، ۱۰ قطره روغن لیمو را به کمی روغن آفتاب‌گردان اضافه کنید و به پوست خود بمالید.


خاصیت لیمو ترش در بی‌ خوابی

بررسی‌ های متعددی نشان داده ترکیبی از روغن لیمو همراه با بابونه، سنبل‌الطیب و رازک اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث خواب منظم می‌شود.


لیمو ترش و تقویت معده

پس از هر وعده غذایی، یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو تازه بخورید. اسید موجود در لیمو، تولید اسید معده و فعالیت عضلات معده را تحریک می‌کند.


تسکین اگزما

اگر از عفونت پوستی مانند اگزما رنج می‌برید، لیمو می‌تواند تسکین دهنده باشد. ۸ قطره روغن لیمو را با یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری عسل رقیق‌شده مخلوط کنید. سپس پارچه تمیز را به آن محلول آغشته کنید و روزی ۲ تا ۳ بار به مدت ۱۵ دقیقه روی قسمت مورد نظر قرار دهید. این روش نه تنها عفونت را کاهش می‌دهد بلکه خارش را نیز از بین می‌ برد. عسل نیز مانند لیمو خاصیت ضدالتهابی دارد و روند بهبود را تقویت می‌کند.


خواص لیمو ترش در رفع بوی نامطبوع دهان

لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه‌ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می‌کند.برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می‌تواند مفید باشد.


مصرف لیمو ترش در کاهش فشار بالای خون

پیاز و سیر همراه با لیمو به طور موثری با فشارخون بالا مقابله می‌کند. ۳ حبه سیر را له کنید، یک پیاز را ریز خرد و با ۴ لیوان شیر کم چرب یا شیر سویا به جوش بیاورید و سپس زیر آن را خاموش کنید. پس از ۵ دقیقه مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید و در یخچال قرار دهید. آب ۳ لیمو را به آن اضافه کنید و در طی روز بخورید. اگر از کلسترول بالا رنج می‌برید، خوب است بدانید که پکتین در لیمو همراه با ماده مغذی دیگری، در کاهش چربی خون موثر است.

 

 لیمو ترش , خواص لیمو ترش , فواید لیمو ترش

فواید لیمو ترش


مصرف لیمو ترش در درمان بیماری اسکوروی

نوعی بیماری است که در اثر کمبود ویتامین C به وجود می‌آید. علائم این بیماری عفونت های مکرر همراه با سرفه و سرما خوردگی ، لب های ترک خورده ، زخم زبان و دهان، تورم و خونریزی لثه ها و غیره است و از آنجایی که لیمو ترش تازه سرشار از ویتامین C است ، برای درمان این بیماری بسیار مفید است. مصرف لیمو ترش تازه به افرادی که در محیط های آلوده مانند کوره، رنگ رزی، عملیات حرارتی، کارخانجات سیمان، معادن و غیره کار می کنند ، توصیه می شود.


درمان یبوست

اسیدهای موجود در لیمو ترش روده بزرگ را تمیز کرده و به بهبود یبوست کمک می کند. مصرف آب لیمو و نمک در تسکین یبوست نقش بسزایی دارد.


 درمان زخم معده

علاوه بر ویتامین C، لیمو ترش تازه حاوی ترکیبات خاصی به نام فلاونوئیدها است که دارای خواص ضد آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و سم زدا هستند و به بهبود زخم های معده و زخم های دهان کمک شایانی می نمایند.


درمان اختلالات تنفسی

از روغن موجود در لیمو ترش برای تهیه داروهای ضد گرفتگی بینی استفاده می شود. خراشاندن پوست لیمو و استنشاق آن موجب تسکین فوری گرفتگی بینی و حالت تهوع می شود.


مراقبت از چشم

خواص ضد اکسیدانی ویتامین C موجود در لیمو ، از پیری و دژنراسیون ماکولای چشم محافظت می کند. دژنراسیون ماکولا (Macular Degeneration) یا از بین رفتن لکه زرد شبکیه، شایعترین علت کوری در افراد مسن است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می‌شود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه چشم و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است. فلاونوئیدهای موجود در لیمو از عفونت های چشمی نیز جلوگیری می کند. در صورت ابتلا به آماس ملتحمه چشم ، می توانید چند قطره آب لیمو رقیق شده با آب ولرم را در چشم چکانده و شاهد بهبود آن باشید. مصرف مداوم آب لیمو با گلاب نیز از ابتلا به آب مروارید در سنین پیری جلوگیری می کند.


مصرف لیمو ترش برای مقابله با واریس

روغن لیمو خاصیت تقویت‌کننده رگ‌ها را دارد که با واریس مقابله می‌کند. ۶ قطره روغن لیمو را با ۵۰ میلی‌لیتر روغن مغز گندم، ۲ قطره روغن سرو و ۲ قطره روغن ارس مخلوط کنید و به طور روزانه از پایین پا به بالا به طرف قلب به آرامی ماساژ دهید. برای جان تازه بخشیدن به رگ‌ها، ۸ قطره روغن لیمو، ۴ قطره روغن سرو و یک قاشق غذاخوری عسل را در آب وان بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آب بنشینید.


استحکام مویرگ‌ و قلب

مصرف لیموترش موجب استحکام مویرگ‌ ها می‌شود و خاصیت ضدمیکروبی در خون دارد. مصرف لیموترش از خونریزی جلوگیری می‌کند و بیوفلاونوئیدهای موجود در آن خاصیت شکنندگی مویرگ‌ها را کاهش می‌دهد. نقش ویتامین C در بدن خنثی کردن نیتروزامین‌هاست و پکتین موجود در لیموترش موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود که برای بیماران قلبی و عروقی بسیار مفید است.


خواص لیمو ترش برای درمان سرماخوردگی

با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین ث موجود در لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای فرد مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب‌لیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است. مصرف آب‌ لیمو همچنین باعث کاهش تب در افراد بیمار می‌شود. لیموترش سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک و فلاوونوئید بوده و دوست سلامتی شماست.


درمان عفونت مثانه

سیستیت (Cystitis)‏ یا در اصطلاح عام عفونت مثانه ، در واقع التهاب در مثانه به علت جایگزینی و رشد عامل بیماری زا در مثانه و ایجاد عفونت است. آب لیمو رقیق شده با آب ولرم ، در درمان عفونت مثانه بسیار موثر است زیرا موجب تسکین سوزش شده و از خونریزی جلوگیری می کند.


لیمو ترش در درمان هموروئید

از آنجایی که لیمو ترش تازه زخم های دستگاه گوارش و روده را التیام بخشیده و در درمان یبوست نیز موثر است ، بدینوسیله دلایل اصلی بروز هموروئید را نیز ریشه کن می کند.


خواص لیمو ترش و کاهش وزن

مصرف یک لیوان آب ولرم با آب لیمو ترش تازه برای کاهش وزن بسیار موثر است. اسید سیتریک موجود در لیمو ترش یک چربی سوز عالی است. فقط کافی است هر روز دو لیوان آب ولرم با آب لیمو تازه مصرف کنید تا در عرض یک هفته شاهد نتیجه قابل توجه آن باشید.


خواص لیمو ترش در درمان اختلالات ادراری

مقدار بالای پتاسیم موجود در لیمو ترش ، در حذف مواد سمی و رسوبات موجود در کلیه و مثانه بسیار موثر بوده و خاصیت ضد عفونی کننده لیمو نیز عفونت های دستگاه ادراری را درمان میکند. لیمو از رشد و بزرگ شدن پروستات جلوگیری کرده و انسداد مجاری ادرار را که ناشی از رسوب کلسیم در دستگاه ادراری است را نیز رفع می کند.


نگاهی به سایر خواص لیمو ترش

لیموترش مانع از انباشتگی چربی‌ها می‌شود، احتباس آب را کاهش می‌دهد، به هضم غذا کمک کرده و با سرما خوردگی مقابله می‌کند و حتی در نظافت منزل نیز به کار می‌آید؛ در ادامه برخی از خداص این میوه ترش و پر خاصیت به صورت خلاصه آورده شده است :

۱) در واقع هضم غذا را آسان می‌کند.

۲) به خاطر سهولت هضم چاشنی‌ها و گوشتهای چرب توصیه می‌شود که چند قطره لیموترش در آنها بچکانند.

۳) در موارد ناراحتی‌های دستگاه گوارشی مفید است. مثلاً درصورت ورم روده یا درد کبد آب لیمو همراه یک لیوان آب معدنی می‌تواند تسکین دهنده باشد.

۴) نوشیدن آب چهار لیموترش با افزودن آب و اندکی شکر بر درمان چاقی مؤثر است.

۵) لیموترش را می‌توان برای درمان نسبی رماتیسم و نقرس مصرف نمود، چونکه اسیدسیتریک برای اسیداوریک حلال بسیار خوبی است.

۶) استفاده از خاصیت ادرارآوری آن فقط در اینگونه دردها توصیه می‌شود و به این نحو دردهای کلیه و مثانه را درمان می‌نماید.

۷) آب لیمو یک ترشی است که برخلاف سرکه ضعف نمی‌آورد بلکه نیروبخش بوده، عضلات معده و روده‌ها را تقویت می‌نماید.

۸) آب لیمو داروی ضد خون دماغ است، تمام سم‌های خون را می‌سوزاند.

۹) چربی و پیه را از بین می‌برد.

۱۰) اشتها آور است.

۱۱) اسهال عادی و خونی را معالجه می‌کند.

۱۲) از طاس شدن سر جلوگیری کرده باعث تقویت موهای سر می‌شود.

۱۳) بزاق دهان را زیاد می‌کند چون بزاق دارای اثر ضدعفونی کننده‌است و میکربهای دهان را از بین می‌برد.

۱۴) آب لیمو از عوامل خنک‌کننده در تابستان است که می‌تواند عطش و حرارت بدن را رفع کند.

۱۵) موجب راحتی اعصاب می‌شود.

۱۶) باعث زیاد شدن نور چشم شده و آب مروارید را از چشم می‌برد.

۱۷) آب لیمو می‌تواند جانشین دود و مشروب نزد معتادین گردد.

۱۸) عمل تنفس را آسان می‌سازد.

۱۹) لیمو التیام بخش زخمهاست.

۲۰) باد مفاصل را درمان کرده و مداومت در خوردن آن تصلب شرائین را معالجه می‌سازد.

۲۱) زهر حشرات مانند زنبور، عقرب، مار افعی با آب لیمو معالجه می‌شود.

۲۲) آب لیمو ضد تیفوس، ضد سرخک، ضد آبله مرغان و مخملک است.

۲۳) صفرابر است.

۲۴) مصرف روزی نصف استکان از عصارهٔ سیر و لیمو ترش، تأثیر بسیار زیادی در رفع گرفتگی رگ‌ها خواهد داشت.


روش‌ های مصرف لیمو ترش

لازم است ذکر شود که این روش‌های استعمال حتماً به درمان کامل نمی‌ انجامد ولی درمان نسبی را به دنبال خواهند داشت.

استعمال داخلی :

دم کرده : چند برش حلقوی لیموی ترش را با پوست آن در آب جوش دم کنید. برای درمان ورم روده و درد کبد چندین فنجان از این جوشانده را در روز بنوشید.

لیمو ناد : آب لیمو ترشی را در نیم لیوان آب بریزید، یا لیمو ترش تازه‌ای را حلقوی برید و خوب در آب بخیسانید؛ و به هنگام تب و تهوع بنوشید.

ضد کرم : میوه درسته را له کنید. در آبی که به آن عسل افزوده‌اید دو ساعت بخیسانید. صاف کنید و قبل از خواب بنوشید.

شربت : مخلوطی از ۴۰ ٪ آب لیمو ترش و ۶۰ ٪ شکر فراهم کنید. این شربت می‌تواند در مداوای اسکوربوت مؤثر باشد.

داروی ورم کبد : سه لیمو ترش رسیده را از طول قاچ کنید. پیش از خواب روی قاچها آب جوش بریزید. صبح فردای آن شب ناشتا بخورید.

 

استعمال خارجی :

غرغره : یک لیوان آب ولرم را در آب لیموی تازه بریزید. برای بهبودی بیماری آنژین غرغره کنید.

لیمو ترش ساده : روی زخم‌های عادی و عفونی کمپرس لیمو ترش ساده یا همراه آب بگذارید. برای برطرف کردن عرق یا سرمازدگی با آب لیمو ترش دست و پا را

ماساژ بدهید. در مقابل گزش حشرات یک برش لیمو ترش را روی پوست بمالید. برای بهبودی میگرن چند برش لیمو ترش را در پارچه‌ای پیچیده روی شقیقه‌ ها بکشید.

در صورت ابتلاء به زکام یا خون دماغ پنبه‌ای را به آب لیموی خالص یا همراه اندکی آب آغشته کنید و در سوراخ بینی فرو برید.

تعداد بازدید از این مطلب: 110
موضوعات مرتبط: پزشکی-اطلاعات عمومی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده :
تاریخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396
نظرات

خواص سیر | اطلاعاتی جامع در مورد فواید درمانی سیر

خواص سیر , فواید سیر , خاصیت سیر , مضرات سیر

 

تاریخچه گیاه سیر

سیر (garlic) با نام علمی Allium sativum گیاهی از راسته مارچوبه‌ (Asparagales) و از تیره نرگسیان و زیر تیره پیازیان (Alliaceae) و سرده والک (Allium) است. این گیاه علفی و دائمی بوده که ساقه آن تا ارتفاع ۴۰ سانتیمتر نیز می‌رسد. قسمت زیر زمینی آن متورم و مرکب از ۵ تا ۱۲ قطعه و محصور در غشاهای نازک و ظریف برنگ خاکستری مایل به سفید می‌ باشد. برگ های آن باریک و نواری شکل برنگ سبز تیره و گل‌ های آن کوچک و صورتی رنگ که بصورت یک چتر در انتهای ساقه ظاهر می‌ شود. سیر و پیاز رابطه‌ای نزدیک با هم دارند و بطور کلی ۳ نوع سیر وجود دارد. سیر آمریکایی بنام Greole نامیده می‌شود. این نوع سیر دارای پوست سفید بوده و از انواع دیگر قوی تر است. سیر تاهیتی که از بقیه درشت تر است و گاهی قطر آن به ۸ سانتیمتر می‌رسد. به دستور خوفو، یکی از پادشاهان سلسله چهارم مصر باستان، یک پر سیر را روی بلندترین هرم جیزه حکاکی کردند. از این امر چنین برمی آید که مصریان به سیر جنبه الوهیت می‌دادند. سنگ نوشته‌ای که بر یکی از سنگهای اهرام مصر دربارهٔ خواص طبی و درمانی سیر باقی‌ مانده آشکار می‌کند که هر روز صبح به کارگرانی که در بنای هرم کار می‌کردند یک پر سیر می‌خوراندند تا آنها در مقابل بیماری مصون مانده و به آنها برای ساختن چنین بنای عظیم و بلندی، دل و جرأت بخشد.

خواص سیر , فواید سیر , خاصیت سیر , مضرات سیرخاصیت سیر – گیاه سیر


خواص سیر برای سیستم قلبی – عروقی بدن

آدِش کی جین، پزشک مرکز تحقیقاتی بالینی و دانشکده پزشکی تولان در نیو اورلئان، سال گذشته گزارش داده است که سیر می تواند باعث پایین آوردن میزان کلسترول و به ویژه نوع لیپوپروتئین کم حجم (LDL) در خون می شود. جین به ۲۰ مرد و زن روزانه ۹۰۰ میلیگرم از قرص های پودر سیر داده و آنها را با ۲۲ فردی که فقط داروی پلاسیبو دریافت می کردند، مقایسه کرده است. در آخر این تحقیق ۱۲ هفته ای، میزان کلی کلسترول خون در افرادی که قرص های سیر مصرف نموده بودند، تا %۶ کاهش پیدا کرد، درحالیکه در افرادیکه دارونکا یا پلاسیبو دریافت کرده بودند، این کاهش فقط %۱ بوده است. افرادیکه سیر مصرف کرده بودند همچنین کاهش ۱۱ درصدی در کلسترول LDL خود مشاهده کرده اند که باز این میزان در گروه دیگر بسیار کمتر و فقط %۳ بوده است. او در ژورنال پزشکی می نویسد، “پودر سیر که به شکل قرص به افراد داده شده بود، کاملاً برای آنها قابل تحمل بوده و فقط در یکی از از افراد ایجاد ناراحتی کرده بود.” سیر همچنین داروی ضد انعقاد خون نیز به شمار می رود-یک داروی طبیعی برای رقیق کردن خون. دکتر اچ کیسوتر از دانشگاه سارلاندس هامبورگ، اخیراً دریافته است که سیر می تواند به بیمارانی که از بیماری انسداد شریانی که باعث لخته شدن خون در ناحیه پاها می شود، رنج می برند نیز کمک کند. معمولاً از این بیماران خواسته می شود که راه بروند، چون بالا رفتن جریان خون میزان این لخته ها را کاهش می دهد. اما این بیماران خیلی زود دلسرد می شدند چون این بیماری موقع راه رفتن درد بسیار عمیقی در فرد ایجاد میکند. دکتر کیسوتر به مدت ۱۲ هفته به ۳۲ بیمار روزانه ۸۰۰ میلیگرم از قرص های پودر سیر و به ۳۲ بیمار دیگر دارونما یا پلاسیبو می دهد. سپس مسافتی را که بدون احساس درد می توانند راه بروند را اندازه گیری می کند. در هفته های اول، هر دو گروه پیشرفتی شبیه به یک برنامه پیاده روی معمول داشتند. اما با گذشت زمان بیمارانی که از پودر سیر استفاده می نمودند، قادر بودند یک سوم راه بیشتری را بدون احساس درد طی کنند. این محقق همچنین گزارش می کند که فواید سیر که شامل کاهش فشارخون می شود، به فاصله کمی بعد از اینکه بیماران کپسول پودر سیر را مصرف می کردند، قابل مشاهده بوده است.


خواص سیر برای مقابله با سرطان

سیر در مقابل سرطان نیز از شما محافظت می کند. دکتر بنجامین لاو در مجله بیوتراپی مولکولی عنوان می کند که “سیر یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که گفته می شود خواص ضد سرطانی دارد. در گذشته مصریان و پزشکان هندی از سیر برای درمان تومرها استفاده می نمودند.” دکتر لاو، محقق دانشگاه لوما لیندا، سه راهی را که از طریق آن سیر از شما درمقابل سرطان محافظت می کند را توصیف میکند: با بازداشتن مستقیم متابولیسم سلول های تومر، با جلوگیری از شروع و تولید سلول های سرطانی، و با تقویت سیستم دفاعی فرد برای مقابله بهتر با سلول های سرطانی. میلنر دریافته است که یک رژیم غذایی که از ۲ تا ۴ درصد سیر تشکیل شده باشد، رشد سرطان سینه را به تاخیر انداخته و تعداد تومرهای سرطانی را کاهش می دهد. او اینطور توضیح می دهد: “تعداد کلی تومرها در موش های صحرایی که یک رژیم غذایی %۲ سیر طی دوره ۲۰ هفته ای داشته اند، درمقایسه با گروه کنترل از این موش های صحرایی تا %۵۶ کاهش داشته است.” فایده دیگر این بود که سطح گلوتاتیون-اس-ترنسفراز، بین حیواناتی که رژیم های غذایی با میزان سیر بالا داشته اند، تا %۴۲ بالاتر بوده است. گلوتاتیون-اس-ترنسفراز آنزیمی است که به رفع مسمومیت کبد از مواد سرطانزا و سایر مواد شیمیایی خطرناک، کمک میکند. در تحقیق دیگری، میلنر دریافت که سیر می تواند به طرز قابل توجهی تعداد ترکیب های افزایشی را در اسید دئوکسی ریبونوکلئیک (DNA)، کاهش می دهد. ترکیب های افزایشی مواد شیمیایی هستند که به نیتروسامین های DNA می چسبند، و محیط را برای تغییرات سرطانی آماده می کنند. میلنر یک گروه موش های صحرایی آزمایشگاهی را در معرض نیتروسامین ها قرار داده، اما به برخی حیوانات هم میزان بسیار زیادی از پودر سیر-در ۲ تا ۴ درصد از رژیم غذایی-داده شد. این موش های صحرایی، برحسب میزان سیری که خورده بودند، ۴۰ تا ۸۰ درصد کاهش ترکیب های افزایشی در کبد داشته اند. بعلاوه، موشهای صحرایی که سیر می خوردند، از ۵۵ تا ۶۰ درصد ترکیب های افزایشی در غدد پستان نیز بهره مند شده اند. تحقیقات مختلفی همچنین نشان داده است که سیر احتمال خطر سرطان های معده و شکم را نیز کاهش می دهد. در یک تحقیق که در چین انجام گرفته است، نشان داده شد که مصرف سیر به طور معکوس به شیوع ابتلا به سرطان معده و شکم مربوط است. سایر آزمایشات نشان داده است که سولفید دیالیل به میزان قابل توجهی تومرهای سرطانی شکم را در همسترها کاهش می دهد.
در یک تحقیق دیگر، پروفسور ام. ام. ال موفتی از دانشگاه الکساندرا در مصر، به قورباغه های مصری، به مدت چهار ماه یا سیر تازه خرد شده، یا روغن سیر، و یا روغن ذرت (بعنوان پلاسیبو) داده شد و بعد آنها را در معرض آفلاتوکسین B1 AFB1، یک آلاینده غذایی که موجب سرطان کبد می شود، قرار دادند. فقط ۳ درصد از کلیه قورباغه هایی که سیر تازه خورده و فقط ۹ درصد از ۶۵ حیوانی که روغن سیر مصرف کرده بودند، دچار تومر شدند. درمقابل، ۱۹ درصد از حیواناتی که روغن ذرت خورده بودند، دچار سرطان کبد و تومر کلیه شدند. دکتر ال موفتی در این زمینه می گوید، “نتایج ما نشان می دهد که دادن سیر خردشده یا روغن سیر به قورباغه ها، به طرز قابل توجهی موجب کاهش ایجاد تومر از طریق AFB1 می شود. سیر تازه تاثیرات بازداشتنی بیشتری نشان داده است…این نشان می دهد که در سیر تازه میزان بیشتری ترکیبات فعال وجود دارد.”


فواید سیر برای عفونت های قارچی و میکروبی

تحقیقات پزشکی نقش سیر را به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی نیز تایید می کند. در ۱۹۸۳، دکتر لاو در مجله فرضیه پزشکی می نویسد، “عصاره سیر فعالیت بسیار وسیع ضد میکروبی را درمقابل باکتری ها و قارچ های بسیار زیادی نشان می دهد…چون بسیاری از موجودات میکروسکوپی که به عصاره سیر حساسیت نشان داده اند، ازنظر پزشکی قابل توجه هستند، سیر نقش بسیار مهمی بعنوان یک عامل درمانی خواهد داشت.” یکی از روش های فعالیت سیر از طریق تقویت سلول های فاگوسیتوز (سلول های بیگانه خوار)، توانایی گلوبول های سفید برای مقابله با عفونت ها و بیماری ها می باشد. یکی دیگر از این راه ها، از طریق تحریک سلول های ایمنی مثل ماکروفاژها و سلول های T برای مقابله با باکتری ها و عفونت های ویروسی و تنظیف سلول های سرطانی می باشد.


نگاهی کوتاه به خواص کامل سیر

# در تحقیقات آزمایشگاهی آلیسین و ترکیبات وابسته به آن آنزیم HMG-CoA ردوکتاز را مهار می‌کند. این آنزیم در ساخت کلسترول در کبد نقش دارد لذا چندین آزمایش پزشکی نشان داده که سیر باعث کاهش چربی خون می‌شود.
# همجنین سیر از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند.
# علاوه بر اینها فعالیت آنتی اکسیدان و تأثیر در کاهش ال‌دی‌ال (LDL) خون هم در انسان و هم در آزمایشگاه مشاهده شده‌است.
# همچنین در بیمارانی که دچار گرفتگی عروق می‌باشند باعث کاهش تشکیل کلسترول استر در سلول‌های آئورت می‌شود. امروزه گیاه سیر در قالبمشتقات گوناگون وبه شکل انواع قرصها و روغنها ارائه می‌شود.
# همچنین سیر در کاهش فشار خون نیز مؤثر است به طوری که فشار سیستولیک خون را به میزان ۷/۷ میلیمتر جیوه و فشار خون دیاستولیک را به میزان ۵ میلیمتر جیوه کاهش می‌دهد.
# سیر خون را پاک می‌کند و به این خدمت، بدن را در مبارزه با بیماریهایی که ناشی از فشار خون می‌شود، پیروز می‌نماید مانند ناراحتی‌های دوران حیض بعضی از زنان، پیری و شکستگی غیرعادی، بواسیر، روماتیسم.
# خوردن سیر مجاری تنفس و خون را پاک می‌کند و با این کار از شدت و زحمت تنگ نفس کاسته و گاهی موجب درمان آن می‌شود.
# بعضی از انواع سل ریوی را معالجه می‌کند مخصوصاً وقتی که با شیر ممزوج شود، زیرا در این صورت اثر قابل توجهی در کشتن میکرب کوخ دارد (میکرب سل).
# سیر پوست بدن را خوش رنگ و گونه را سرخ و روده‌ها را از عفونتها پاک می‌کند به خصوص در اطفال، و با این خصوصیت سپری مقابل تیفوئید و دیفتری و مسکن سیاه سرفه و خروسک است.
# دانشمندان در مورد خاصیت ضد کرم بودن سیر متفق‌القولند و حتی پزشکان قدیم ایران آن را برای از بین بردن زالو که بیخ گلو چسبیده باشد مفید می‌دانند، اما مشاهده می‌شود که در بین شمالی‌ها که زیاد سیر می‌خورند کرم معده دیده می‌شود علت این است که کرمها به سیر عادت کرده و مصونیت پیدا نموده‌اند.
# در تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده شده که آلیسین برروی باکتریهای گرم مثبت و باکتریهای گرم منفی و همچنین قارچ مانند کاندیدا آلبیکانز تک‌یاخته‌ها مانند آنتامیبا هیستولیتیکا و همچنین برروی ویروسها اثر دارد.
# سیر برای درمان نسیان و فراموشی مفید است و موجب از بین رفتن کدورت ذهن می‌شود.
# مالیدن سیر بر روی گل مژه و جوش پلک چشم باعث برطرف شدن آنها می‌شود.
# گذاشتن سیر پخته در طی چندین روز بر روی میخچه و زگیل باعث رفع آنها می‌شود.
# سیر از جمله سبزیجاتی است که باعث پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها می‌شود. مانع از بروز سرطان روده بزرگ، سینه، معده، پروستات و مثانه می‌شود.
# سیر برای درمان بیماری‌های مختلفی ازجمله آسم، برونشیت، روماتیسم، نقرس، میخچه و زگیل (به صورت موضعی)، سل، دندان درد، نیش‌زدگی و فشار خونبالا مفید است. در ضمن، سنگ کلیه را خرد می‌کند و در ضدعفونی‌کردن دستگاه‌های ادراری و عفونت‌های واژینال و مثانه نیز مؤثر است.
# مصرف روزی نصف استکان از عصارهٔ سیر و لیمو ترش، تأثیر بسیار زیادی در رفع گرفتگی رگ‌ها خواهد داشت.[۴]
# مصرف محدود سیر در پایان دوران بارداری باعث افزایش وزن جنین می‌شود.
# برطرف کننده سرفه، سرماخوردگی و گرفتگی سینه است.
# با عفونت مجرای گوارشی مقابله می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
# برای افرادی که مبتلا به پرکاری تیروئید هستند، مفید است زیرا که منبع عالی ید است.
# ویتامین c موجود در آن برای درمان بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین ث) مؤثر است.
# برای سلامت قلب مفید است و با انواع بیماری‌های قلبی عروقی مقابله می‌کند.
# سولفور و سلنیم در آن مانع از بروز تومور می‌شود و در صورت ایجاد تومور، اندازه‌های آن را کاهش می‌دهد.
# خاصیت مسکن آن دندان درد را درمان می‌کند.
# با بالابردن میزان انسولین، قند خون را تنظیم می‌کند.
# سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.
# آنتی اکسیدان قوی موجود در آن، رادیکال‌های آزاد را که باعث پیری و بیماری می‌شود خنثی می‌کند.
# با رقیق کردن خون مانع از لخته شدن خون می‌شود و در نتیجه احتمال بروز سکته را کاهش می‌دهد.
# خاصیت ضدالتهابی دارد.
# سیر خام حاوی آنتی بیوتیک طبیعی به نام آلیسین است و باکتری‌های مقاوم به دارو مانند «MRSA» و «هلیکوباک‌تر پیلوری» را که باعث زخم معده و سرطان معده می‌شود از بین می‌برد.
# عفونت‌ های تنفسی را درمان می‌کند.
# برای تسکین دندان درد، سیر خام را روزی چند بار روی لثه و دندان بمالید.
# سیر له شده را روی زگیل قرار دهید تا از بین برود.
# برای درمان سینوزیت، چند حبه سیر له شده را در کره تفت دهید و با نان میل کنید.
# روزانه مخلوطی از آب ۸تا۱۰حبه سیر و ۲قاشق غذاخوری عسل را میل کنید تا سرفه‌های بی‌وقفه تسکین یابد.
# ۱۰قطره آب سیر همراه با ۲قاشق مرباخوری عسل آسم را درمان می‌کند.
# یک حبه سیر را ریز خرد کنید و با کمی آب میل کنید تا نفخ، یبوست و درد معده برطرف شود.
# بوی سیر با جویدن کاهو، جعفری یا خوردن شیر، سیب یا عسل رفع می‌شود. همچنین گذاشتن مقداری چای خشک در دهان و قورت دادن آن.
# ویتامین c موجود در آن برای درمان بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین ث) موثر است.
# برای سلامت قلب مفید است و با انواع بیماری‌های قلبی عروقی مقابله می‌کند.
# بعضی از افراد از سیر برای پیشگیری از سرطان کولون، سرطان معده، سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان ریه استفاده می نمایند. همچنین از سیر برای درمان سرطان پروستات و مثانه نیز استفاده می گردد. همچنین از سیر برای درمان پروستات بزرگ شده، دیابت، ورم مفاصل، آرتروز، رینیت آلرژیک (تب یونجه)، اسهال مسافران، فشار خون بالا در اواخر بارداری، سرماخوردگی، پیشگیری و درمان عفونت های باکتریایی و قارچی استفاده می شود.
# سولفور و سلنیم در آن مانع از بروز تومور می‌شود و در صورت ایجاد تومور، اندازه‌های آن را کاهش می‌دهد.
# خاصیت مسکن آن دندان درد را درمان می‌کند.
# با بالابردن میزان انسولین، قند خون را تنظیم می‌کند.
# سیر له شده را روی زگیل قرار دهید تا از بین برود.
# برای درمان سینوزیت، چند حبه سیر له شده را در کره تفت دهید و با نان میل کنید.
# یک حبه سیر را ریز خرد کنید و با کمی آب میل کنید تا نفخ، یبوست و درد معده برطرف شود.
# بوی سیر با جویدن کاهو، جعفری یا خوردن شیر، سیب یا عسل رفع می‌شود. همچنین گذاشتن مقداری چای خشک در دهان و قورت دادن آن.
# روزانه مصرف نصف یا یک حبه سیر خام توصیه می‌شود.
# مصرف پماد غلیظ سیر ممکن است موجب تحریکات جلدی و حتی سوختگی‌های خفیف شود.
#  سایر مصارف سیر شامل استفاده از آن برای درمان تب، سرفه، سردرد، شکم درد، احتقان سینوسی، نقرس، روماتیسم، هموروئید، آسم، برونشیت، تنگی نفس، فشار خون پایین، قند خون پایین، قند خون بالا و جای گزیدگی مار استفاده می شود. همچنین از سیر برای مبارزه با استرس و خستگی و حفظ سلامت کبد نیز استفاده می گردد.
#  سیر برای درمان نسیان و فراموشی مفید است .
# مالیدن سیر بر روی گل مژه و جوش پلک چشم باعث برطرف شدن آنها می‌شود.
# گذاشتن سیر پخته در طی چندین روز بر روی میخچه و زگیل باعث رفع آنها می‌شود.
# سیر از جمله سبزیجاتی است که باعث پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها می‌شود. مانع از بروز سرطان روده بزرگ، سینه، معده، پروستات و مثانه می‌شود.
# سیر برای درمان بیماری‌های مختلفی ازجمله آسم، برونشیت، روماتیسم، نقرس، میخچه و زگیل (به صورت موضعی)، سل، دندان درد، نیش‌زدگی و فشار خون‌بالا مفید است. در ضمن، سنگ کلیه را خرد می‌کند و در ضدعفونی‌کردن دستگاه‌های ادراری و عفونت‌های واژینال و مثانه نیز مؤثر است.
# از سالهای دور تا کنون از سیر برای تصفیه خون استفاده می‌شده است. سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و پتانسیل بالایی در نابودی تومورهای سرطانی دارد.
# خوردن سیر مجاری تنفس و خون را پاک می‌کند و با این کار از شدت و زحمت تنگ نفس کاسته و گاهی موجب درمان آن می‌شود.
# بعضی از انواع سل ریوی را معالجه می‌کند مخصوصا وقتی که با شیر ممزوج شود، زیرا در این صورت اثر قابل توجهی در کشتن میکرب کوخ دارد (میکرب سل).
# سیر پوست بدن را خوش رنگ و گونه را سرخ و روده‌ها را از عفونتها پاک می‌کند به خصوص در اطفال، و با این خصوصیت سپری مقابل تیفوئید و دیفتری و مسکن سیاه سرفه و خروسک است.

# سیر خرد شده حاوی اسانس گوگردی است و بوی تندی دارد که برای دستگاه گوارش خاصیت آنتی بیوتیکی (ضد میکربی) دارد. اسانس فرّار آن در تمام بدن پراکنده می شود و از راه ریه و پوست دفع می گردد.
# سیر، یک محرک پوستی است و به عنوان خلط آور در التهاب مخاط ریه ها مصرف می شود.
# سیر، یک داروی ضد کرم ضعیف است و برای درمان بیماری تصلب شرایین به کار می رود.
# به خاطر بوی نامطبوع سیر بهتر است به طور کامل آن را خرد و در شیر حل نمایید. این محلول برای درمان فشارخون بالا، تصلب شرایین، ناراحتی های گوارشی، (اسهال و اتساع روده) و التهاب مخاط ریه ها ها مفید است.
# کم کردن چربی خون، بخصوص کلسترول
# ضد آماس کبد
# تسکین دردهای قلبی‎ ‎
‎# درمان زگیل و واریس ‎
# عفونت‌ های تنفسی را درمان می‌کند.
# برای تسکین دندان درد، سیر خام را روزی چند بار روی لثه و دندان بمالید.
# برطرف کننده سرفه، سرماخوردگی و گرفتگی سینه است.
# با عفونت مجرای گوارشی مقابله می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
# برای افرادی که مبتلا به پرکاری تیروئید هستند، مفید است زیرا که منبع عالی ید است.
# آنتی اکسیدان قوی موجود در آن، رادیکال‌های آزاد را که باعث پیری و بیماری می‌شود خنثی می‌کند.
# با رقیق کردن خون مانع از لخته شدن خون می‌شود و در نتیجه احتمال بروز سکته را کاهش می‌دهد.
# خاصیت ضدالتهابی دارد.
# سیر خام حاوی آنتی بیوتیک طبیعی به نام آلیسین است و باکتری‌های مقاوم به دارو مانند «MRSA» و «هلیکوباک‌تر پیلوری» را که باعث زخم معده و سرطان معده می‌شود از بین می‌برد.

# پایین آورنده فشار خون بالا
# محرک دستگاه ایمنی بدن
# ضد باکتری، قارچ و انگل های روده ای
# ضدسرطان
# خلط آور‎ ‎
# ضد اسهال‎ ‎
# ضدسل ریوی ‎
# معده را ضدعفونی می کند، ولی نباید آن را زیاد مصرف کرد.
# رسوبات خون را حل می کند، از این رو مصرف سیر به کسانی که درد مفاصل ، نقرس  یا روماتیسم دارند، توصیه می شود.
# نیروی شهوت جنسی را تقویت می کند.
# بهترین درمان برای فراموشی و نسیان است. خوردن سیر کدورت ذهن را از بین می برد.
# بهترین تقویت کننده ی پیاز مغز است و روی سلول های مغز تأثیر مفیدی دارد.
# عضلات قلب را به نشاط می آورد و به این وسیله گردش خون منظم می گردد. همچنین فشار خون را کاهش می دهد.
# مجاری تنفسی را پاک می کند و به این وسیله از تنگی نفس می کاهد.
بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌ کنند، باید در مصرف سیر احتیاط کنند. ‏از این رو افرادی که جراحی می ‌کنند، باید  تا  روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری کنند، چرا که سیر زمان خونریزی را ‏طولانی ‌تر می ‌کند. ‏
# برخی از انواع سل ریوی  را معالجه می کند. به خصوص وقتی که با شیر مخلوط باشد.
# برای معالجه ی اسهال ، برونشیت، سردرد و زکام مزمن، ضعف حافظه  و سرگیجه  سودمند است.
# در برابر امراض بسیاری مانند تب ، مقاوم است.
# پوست بدن را خوش رنگ و گونه ها را سرخ و روده ها را از عفونت ها پاک می کند (به خصوص در کودکان) و با این خاصیت از انسان در مقابل بیماری حصبه و دیفتری  محافظت می کند.
# سنگ کلیه  را از بین می برد و کرم های نازک شکم کودکان را نابود می سازد.
# فلج و رعشه را معالجه می کند و در مورد مالاریا و بی خوابی  خیلی مفید است.
# برای درمان میخچه و زگیل  باید سیر را نرم کنید و بصورت مرهم روی میخچه و زگیل بگذارید. هر چند وقت آن را تکرار کنید تا به کلی میخچه و زگیل از بین برود.
وقتی حشره ای شما را گزید، فوری محل نیش زدگی را با سیر بمالید تا سوزش و درد آن تسکین پیدا کند.
# اگر یک بسته سیر را در انبار غلات آویزان کنید و یا روی آن پخش کنید، باعث فرار موش ها خواهد شد.
# برای بیماران مبتلا به مرض قند(دیابت) اثر شفابخش داشته و قند خون را می کاهد.
# اثر سمی نیکوتین حاصل از دود سیگار را برطرف می نماید. چنان چه معتادین به سیگار، به علت نیکوتین دچار ناراحتی های هاضمه و قلب شده باشند، با مصرف سیر احساس بهبودی می کنند.

# سیر را بسوزانید وبا عسل مخلوط کنید و ضمادی از آن درست کنید این ضماد برای رفع خون مدرگی زیر پلک چشم مفید است .
# سیر بعلت مدر بودن برای رفع آب آوردن انساج مفید است .
# برای از بین بردن میخچه کف پا از ضماد سیر استفاده کنید .
# جهت رفع دردهای رماتیمسی و عصبی ضماد سیر بسیار موثر است .
# جهت ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی در هنگام بیماریهای مربوطه از شربت سیر استفاده کنید :
مقدر  گرم سیر را با  گرم آب و  گرم شکر یا قند مخلوط کرده و آنرا بجوشانید تا له شود . مقدر مصرف برای این منظور سه قاشق سوپخوری در روز است .
# جدیدا در یکی از بیمارستان های آمریکا برای ضدعفونی کردن فضای بیمارستان از سیر استفاده میکنند .
# پاستور پزشک معروف فرانسوی آزمایشات زیادی روی سیر انجام داد و اثر باکتری کشی سیر را تائید کرده است .
# سیر ضد انعقاد و لخته شدن خون است .

# سیر بادشکن وضد عفونی کننده است .
# خوردن سیر مصونیت بدن را در مقابل بیماریها افزایش می دهد .
# سیر کرم کش است .
# سیر محرک و تقویت کننده بدن است .
# برای درد گلو میتوانید یک حبه از سیر را رنده کرده و یک قاشق مربا خوری آبلیمو به آن اضافه نمایید سپس میل کنید، اگر این کار را چند بار انجام دهید برای درد گلو داروی مفیدی میباشد. سیر داروی سرماخوردگی و زکام است .
# سیر اثر خوبی در معالجه سل دارد
# سیر خون را رقیق می کند
# سیر اثر خوبی در تنگی نفس دارد
# خوردن مداوم سیر لقوه و رعشه را از بین می برد .
# سیر چون گرم و خشک است بنابراین رطوبت معده را از بین می برد و دردهای مفاصل را خوب می کند.
# سیر درمان کننده دردهای مفاصل ، سیاتیک و نقرس می باشد .
# سیر برای تقویت نیروی جنسی و افزایش تولید اسپرم در اشخاص سرد مزاج بسیار مفید است .
# آنهائی که قطره قطره ادرار می کنند باید حتما سیر بخورند تا بیماری آنها درمان شود .
# سیر زخم های ریه و درد معده را از بین می برد .
# سیر سنگ های کلیه را شکسته و خارج می سازد .
# سیر را با زیره بپزید برای تقویت دندان مفید است .
# مالیدن سیر پخته به دندان ، درد دندان را تسکین می دهد .
# چنان چه سیر پخته را بر موی و پوست بمالند کشنده ی شپش است.
# اگر سیر پخته را با شیر مخلوط نموده و از آن مرهم تهیه کنند و در محل آبسه (دمل) قرار دهند، برای گشودن هر نوع آبسه و حتی آبسه ی دندان  مفید است.
# سیر برای درمان شقاق (ترک) مقعد، نوک پستان و پاشنه ی پا مفید است. به این منظور باید سیر را در روغنی مانند روغن زیتون، کرچک و … جوشانده و در محل شقاق و ترک خوردگی بمالند.
# اگر جوشانده ی سیر و روغن ( مانند مورد قبل) را در محل دردهای مفاصل و قولنج بمالند، درد و ناراحتی را تسکین خواهد داد.
# اگر مخلوط سیر با سرکه را بر پوست بمالند، ورم اعضاء را بر طرف می نماید.
#  در شوروی سیر بنام پنی سیلین معروف است و معمولا هنگامیکه آنفولانزا شیوع دارد، مصرف آن بالا می رود درچندسال پیش که آنفلوانزا شیوع پیدا کرد مردم شوروی  تن سیر مصرف کردند .
# خوردن سیر سلولهای سرطانی را از بین می برد .
# یکی از دانشمندان آمریکایی که در دانشگاه فلوریدا روی مرض ایدز تحققی می کند معتقد است که سیر روی مرض ایدز اثر مثبت دارد .
# مصرف سیر مقدر کلسترول خون را پائین می آورد . مقدار LDH را کاهش می دهد . مقدر مصرف سیر برای این منظور  گرم در روز است . جالب است که با مصرف سیر در چند ماه اول مقدر کلسترول ممکن است بالا رود و این بدین علت است که کلسترول از داخل نسوج خارج شده و داخل خون می شود که از آنجا دفع گردد بعد از اینکه کلسترول بحالت نرمال رسید باید برای نگهداری آن روزی نصف سیر خام مصرف کرد .
# خوردن سیر از سرطان جهاز هاضمه جلوگیری می کند .
# چینی ها قرن هاست که برای پائین آوردن فشار خون از سیر استفاده می کنند .
# عرق بدن و خون قاعدگی را زیاد می کند.
# مداومت در مصرف سیر به تدریج باعث ریختن موی سفید و روییدن موی سیاه می شود.


 

خواص سیر , فواید سیر , خاصیت سیر , مضرات سیر

عکس سیر


سیر ، این گیاه جادویی از شما در مقابل بیماری های قلبی، سرطان و عفونت ها محافطت می کند. اگر سیر به جای اینکه در طبیعت ساخته می شد، در آزمایشگاه ساخته شده بود، مطمئن باشید دارویی بسیار گران قیمت بود. تحقیقات پزشکی و دارویی نشان داده است که سیر-چاشنی معطر که افراد یا از آن متنفر می شوند و یا عاشقش می شوند-می تواند کلسترول را پایین آورده، از لخته شدن خون در بدن جلوگیری کرده، فشارخون را پایین آورده، از ابتلا به سرطان جلوگیری به عمل آورده، و شما را در برابر عفونت ها و بیماری های قارچی و باکتریایی مصون کند. اما چه چیز باعث می شود سیر چنین فواید شگفت انگیری داشته باشد؟ سیر حاوی بیش از ۱۰۰ ماده شیمیایی بیولوژیکی مفید می باشد که از جمله آن می توان به موادی با نامهای بسیار عجیب و غریب زیر اشاره کنیم: آلیین، آلیناز، آلیسین، اس آلیلسیستئین، دیالین، آلیل متیل تری سولفید. در واقع، سیر از ۳۰۰۰ سال پیش تاکنون مصرف دارویی داشته است اما فواید آن تا زمان حال در حد اعتقاد مردم عادی محدود بود. طبق گزارشی در یکی از روزنامه های انجمن پزشکی امریکا، نقش درمانی سیر در تقریباً ۱۰۰۰ تحقیق توصیف و تشریح شده است.


عوارض جانبی و مضرات سیر

# زیاده روی در مصرف سیر باعث سرگیجه، کاهش فشار خون، آلرژی (حساسیت)، و در موارد نادر منجر به خونریزی می‌شود.
# روزانه مصرف نصف یا یک حبه سیر خام توصیه می‌شود.
# مصرف پماد غلیظ سیر ممکن است موجب تحریکات جلدی و حتی سوختگی‌ های خفیف شود.
# مادران شیرده در خوردن سیر زیاده‌روی نکنند زیرا سبب تغییر مزه شیر آنها شده و ممکن است نوزاد از خوردن شیر صرف‌نظر کند.
# سیر با آنکه خواص بسیاری دارد باید بحد اعتدال مصرف شود زیرا استفاده زیاد از آن در بعضی اشخاص موجب سردرد ، ضعف نیروی جنسی ، ضعف چشم و عوارض بواسیر می شود .

# سیر برای آنهائیکه اسهال دارند مضر است .
# آنهائیکه معده ضعیف دارند و بطور کلی سیستم هاضمه آنها ضعیف است نباید در خوردن سیر افراط کنند .
# کسانیکه یبوست دارند نباید سیر بخورند و برای رفع مضرات آن سیر را باید با آب و نمک پخته و کمی به آن روغن بادام یا کره اضافه کنید تا مضر نباشد .


بیماری هایی که سیر در آنها بی تاثیر است

دیابت – بنظر نمی رسد که مصرف سیر تاثیری در درمان قند خون بالا داشته باشد.
درمان هیلوباکتر – هرچند در نتایج آزمایشگاهی مصرف سیر باعث کاهش این باکتری شده بود، ولی در عمل چنین چیزی مشاهده نشد.
کلسترول بالا – تحقیقات زیادی در رابطه با تاثیر سیر بر چربی خون، کلسترول خون و تری گلیسیرید انجام شده است، با اینحال نتایج در این مورد مختلف است.


از بین بردن بوی سیر

۱- برای‎ ‎از بین بردن بوی سیر ‎می توان نیم ساعت پس از خوردن آن، یک قاشق عسل یا کمی جعفری یا یک عدد سیب خورد. ‎
۲- بهترین کار برای برطرف کردن بوی سیر، خوردن سبزی مثل کاهو است، زیرا کلروفیل موجود در سبزی ها بوی سیر را دفع می کند.


نکاتی جهت مصرف سیر

سیر را به صورت قرص سیر،ترشی سیر،سیر سرخ شده و…استفاده می کنند. از نظر علمی، ترکیبات و مکانیسم اثر سیر تا حد زیادی پیچیده است و ترکیبات موجود در آن، زمانی که پوست حبه های سیر جدا نشده است، نسبت به وقتی که پوست کنده و خُرد می شود کمی متفاوت است، یعنی به محض له شدن سیر و مجاورت با هوا تغییراتی در آن روی می دهد، چون مواد اصلی و موثر سیر نسبت به هوا و به ویژه حرارت حساس هستند. هر چه سیر بیشتر حرارت داده شود، خواص آن کمتر می شود. بنابراین اثر سیر در غذاهای پخته و سرخ شده به مراتب کمتر از سیر تازه است.

قرص سیر : قرص سیر حاوی پودر سیر خشک شده است که بهترین شکل دارویی آن است وخواص آن تا حدودی شبیه سیر تازه است و مواد موجود در آن نیز حاوی اکثر موادی است که در سیر تازه وجود دارد. این قرص ها روکش دار هستند و بعد از خوردن، بوی سیر کمتر به مشام می رسد.
سیر ترشی : سیر وقتی به صورت ترشی در می آید، دست خوش تغییراتی خواهد شد که به حرارت محیط، سرکه، زمان نگه داری و… بستگی دارد، ولی در اکثر موارد دارای خواصی شبیه به سیر است.
برخی ها از سیر به علت بویی که در نفس انسان بوجود می آورد، فراری هستند و بعضی ها هم به علت منفعتهای زیادی  که برای سلامتی دارد، از آن استفاده میکنند ولی باید همواره این مورد را مد  نظر داشه باشیم که  مصرف سیر، شرایط بخصوصی دارد ا که اگر به این شرایط اهمیت داده نشود، آنقدرها هم  که باید از فواید سیر بهرمند نمی شوند

۱ – استفاده از سیر در قالب قرص سیر
قرص سیر یک راه حل برای خلاصی از بوی بدن سیر است اما مسلماً به اندازه خود سیر، مفید نخواهد بود. سیر خام، بهترین شکل سیر برای استفاده از قدرت درمانی این هدیه طبیعت است. قرص سیر، می تواند تا حدودی این فواید رو تأمین  کند اما در سطحی بسیار کمتر از سیر خام. هر بار که با بو و طعم سیر خام به مشکل برخورد کردید، به یاد بیاورید که در ازای این بوی ناخوشایند، چه اثرات مفید و شگفت انگیزی برای سلامتی دارد.

۲ – سیر پخته
رایج ترین نوع استفاده از سیر در بین اکثر مردم، پختن سیر است زیرا به این شکل، طعم خوبی به غذاها می دهد. متأسفانه، پختن سیر باعث از بین رفتن آلیسین موجود در اون می شود. آلیسین، یکی از مهمترین ترکیبات موجود در سیر است. تنها راه فعال نگه داشتن آلیسین و استفاده بهینه از فواید اون، خرد کردن و مصرف سیر به صورت خام است.

۳ – مراقب باکتری های مفید موجود در دستگاه گوارش باشید
سیر، یک آنتی بیوتیک قوی است. این یعنی، اگر در مصرف سیر زیاده روی کنیم، باکتری های مفید دستگاه گوارش رو از بین می برد. این در حالیست که ما به این باکتری های مفید نیاز داریم. برای جلوگیری از این امر، بهتر است که سیر رو همراه با پروبیوتیک ها مصرف کنیم.

۴ – سیر کهنه و پیر
خواص سیر کهنه به اندازه سیر تازه نیست و بهتر است که از سیرهای جوان استفاده کنیم. برای تشخیص اینکه آیا سیر تازه است یا نه، باید به نوار سبز رنگی که در وسط حبه سیر است، توجه کنیم. همچنین، همیشه سعی کنید که از سیرهای اورگانیک، استفاده کنید.

۵ – استفاده از مقادیر ناچیز سیر
با مصرف یک حبه سیر کوچک نمی توان به قدرت واقعی نهفته در سیر دست پیدا کرد. سیر در صورتی به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند که روزانه به میزان دو تا سه حبه با اندازه متوسط، مصرف شود.

۶- سیر تازه
همانطور که گفته شد، بهترین شکل مصرف سیر، استفاده از سیر تازه و خام است. اما اگر از طعم سیر خام خوشتون نمی آید، چند حبه سیر رو خرد و ریز کرده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا در هوای آزاد باقی بماند. سپس مقداری سس سیب یا هر نوع سس مشابه دیگر رو برای بهبود طعم به سیر خرد شده، اضافه کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 148
موضوعات مرتبط: پزشکی-اطلاعات عمومی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده :
تاریخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396
نظرات

فواید و خواص دارچین ادویه ایی پرسود

خواص دارچین , بهترین خواص دارچین , خواص دارچین و کاهش وزن

 

تاریخچه گیاه خواص دارچین

دارچین درختی کوچک و همیشه سبز به ارتفاع ۵ تا ۷ متر بوده که از تمام قسمت‌ های آن بوی بسیار مطبوعی به مشام می رسد. این درخت با نام علمی Cinnamomum verum در فاصله ماه های بهمن تا اوایل فروردین گل های سفید رنگی می دهد. این گیاه بومی سریلانکا و جنوب هند بوده و پوست درختچه آن را جدا کرده و معمولا پودر می کنند و در غذا یا چای از آن استفاده می کنند. آن به عنوان ادویه بکار میرود. از سالیان دور دارچین در اقصی نقاط جهان به کار رفته است. مردمان مصر در درمان امراض از این ماده پرخاصیت استفاده کرده اند. دارچین یا cinnamon از ادویه‌ جات بسیار پرکاربرد در تعداد زیادی از خوراکی ها می باشد. اما در طب سنتی این خوراکی فقط ادویه نبوده و خواص و فواید درمانی نیز دارد. این ماده پرخاصیت به دو دسته دارچین سیلان که در آمریکای جنوبی می‌روید و دارچین سنا (دارچین چینی) که در جنوب آسیا می‌روید تقسیم می‌شود. در قرون وسطی دارچین برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌شد. دارچین بعد از فلفل و زردچوبه یکی از پرمصرف‌ ترین ادویه های معطر و مطبوعی است که طعم آن ابتدا در دهان ملایم و کمی شیرین و بتدریج تند و سوزاننده می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها کنجکاوند که بدانند این گیاه چه خواص متمایزی دارد. دارچین از نظر طب سنتی ایران، طبیعتی گرم و خشک دارد. در ادامه نگاهی به خواص شگفت انگیز این گیاه انداخته و چند توصیه کاربردی و مهم جهت استفاده هرچه بهتر از آن بیان می گردد. در پایان نیز مضرات و موارد منع مصرف آن گفته خواهد شد.


فواید دارچین برای بیماران دیابتی

تازه ترین تحقیقات نشان می‌دهد بیماران مبتلا به دیابت می‌ توانند با افزودن کمی دارچین به رژیم غذایی خود به حفظ سلامت بدنشان کمک کنند. در یک مطالعه بیماران دیابتی که به مدت ۴۰ روز، روزانه یک گرم دارچین به رژیم غذایی معمول خود افزودند، میزان قند خون، کلسترول و چربی‌های خونشان تا ۳۰ درصد کاهش یافت و کاهش میزان کلسترول ، قند و چربی خون در بیماران دیابتی تاثیر مفیدی در بهبود سلامتی دارد.

دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول ها را بهبود می بخشد و با کاهش تدریجی قند خون، از خستگی و تاری دید دیابتی ها می کاهد و چون تقریبا بدون کالری است افراد چاق و مبتلایان به دیابت می توانند با نظر پزشک متخصص از آن در رژیم غذایی شان استفاده کنند. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده که دارچین سوخت و ساز گلوکز را تا حدود ۲۰ برابر بالا می برد.
وقتی بدن حساسیت خود را نسبت به هورمون انسولین از دست می‌دهد، دیابت نوع دوم بروز می‌کند. انسولین قند را از خون به سلول های بدن منتقل می‌کند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین وقتی بدن به انسولین پاسخ ندهد، مقدار قند یا گلوکز در خون بالا می‌رود و منجر به خستگی و تاری دید می‌شود. افزایش قند خون در دراز مدت می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ، نارسایی کلیوی و نابینایی را افزایش دهد. افزودن مقدار کمی دارچین به چای ، آب پرتقال یا غلات مفید است. با جوشاندن آب با یک تکه دارچین به راحتی می‌توان چای دارچینی نیز تهیه کرد.
دارچین همچنین از بروز دیابت نوع دوم در افراد در معرض خطر جلوگیری می‌کند. دارچین حاوی برخی مواد است که مصرف زیاد آن می‌تواند سمی باشد بنابراین در مصرف این ماده غذایی باید دقت کرد. در این مطالعه ۶۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم روزانه ۱، ۳ یا ۶ گرم دارچین یا معادل آن آرد گندم ( به عنوان دارونما ) مصرف کردند. آرد گندم و دارچین به شکل کپسول استفاده می شد.
میزان گلوکز، چربی و کلسترول تمام بیمارانی که دارچین مصرف کردند تا ۳۰ درصد کاهش یافت، اما هیچگونه تغییری در کسانی که دارو نما دریافت کردند مشاهده نشد.
دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول ها را بهبود می‌بخشد. دارچین تقریبا هیچ کالری ندارد، به همین خاطر دیابتی‌ها بدون خطر چاق شدن می‌توانند با افزودن دارچین طعم مطبوعی به غذای خود بخشند.هر گرم دارچین کمتر از ۳ کالری دارد که بسیار اندک است.
تحقیقات قبلی نشان داده بود که دارچین ظاهرا به سلول های چربی در تشخیص و واکنش به انسولین کمک می‌کند. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نیز نشان داده بود که دارچین سوخت و ساز گلوکز را حدود بیست برابر می‌کند.


اثر دارچین بر کاهش وزن

افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند اظهار کم‌اشتهایی و بی‌ میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند.  اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. نصف این چای را قبل از خواب و باقیمانده آن را صبح بنوشید. از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.


خواص دارچین برای چربی سوزی

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه یک چهارم قاشق چایخوری دارچین سوخت و ساز بدن را بالا می برد و در نتیجه می تواند چربی و کالری های مازاد را بسوزاند. در واقع وقتی سوخت و ساز بالا رود بدن انرژی خود را از تجزیه چربی ها تامین می کند، اما اگر سوخت و ساز پایین باشد کالری و اضافه وزنی هم از دست نمی رود.

خواص دارچین , بهترین خواص دارچین , خواص دارچین و کاهش وزن

خواص دارچین


فواید دارچین در کاربرد های آرایشی و بهداشتی

دارچین با داشتن خاصیت تازه‌کنند گی دهان و خوشبو کردن آن، در بسیاری از آدامس‌ها نیز به عنوان طعم‌ دهنده به کار می‌رود. ساخت دهانشویه طبیعی و خانگی: ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین را با نصف قاشق چایخوری پودر میخک مخلوط کرده و مسواک تر را به آن آغشته کنید. سپس آنرا به دندان‌ها و داخل دهان بکشید و این عمل را روزی یک مرتبه تکرار کنید. سفید کننده و جرم گیر دندان : یک قاشق مربا خوری پودر دارچین را با ۲ قاشق مرباخوری کف دریا (نام گیاه دارویی است) مخلوط کرده و خوب هم بزنید، روزی ۲ مرتبه ابتدا مسواک را تر کرده و به پودر حاصل آغشته کنید سپس آن را به دندان‌ها بکشید.


 توصیه به راننده ها

به گفته محققان استشمام و نوشیدن چای نعناع و دارچین برای ایجاد آرامش اعصاب و جلوگیری از به خواب رفتن رانندگانی که به مدت طولانی می رانند موثر است و به افزایش تمرکز کمک کرده و از وقایع و حوادث رانندگی می کاهد و اسانس آن ضدعفونی کننده ملایمی است.


خواص دارچین در درمان برفک دهان

نتایج تحقیق انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داده است عصاره آبی دارچین روی قارچ کاندیدا آلبیکنس اثر درمانی دارد. این پایان نامه به وسیله فاطمه جسمانی و راهنمایی دکتر حمیدرضا مقیمی و دکتر حسین وحیدی از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است. قارچ کاندیدا آلبیکنس بیماری برفک دهان را تولید می‌کند که در این تحقیقات، روش نهایی در عصاره گیری روشی مرکب از خیساندن و هضم کردن با استفاده از نسبت ۴ به ۱ آب و گلیسیرین به صورت حلال انتخاب شد. نگهداری این عصاره به مدت ۲۴ ساعت و بیشتر در دمای آزمایشگاه و یخچال تولید رسوب می‌کند، اما این رسوب از اثر ضدقارچی عصاره نمی‌کاهد. این دهان‌شویه اثری کاملاً مشابه عصاره دارد و از بو و طعم ملایم دارچین برخوردار است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهند عصاره آبی دارچین اثر ضدقارچی دارد.


مصرف دارچین و پیشگیری از آلزایمر

دارچین فعالیت مغز را افزایش می‌دهد، از این‌ رو برای تقویت این عضو می‌توان از آن استفاده کرد. با داشتن این خاصیت، خوردن دارچین به منظور از بین بردن فشارهای عصبی و پیشگیری در مورد از دست دادن حافظه کارساز است. پزشکان به تازگی دریافته‌اند که نوعی ترکیب موجود در چوب دارچین موسوم به «CEppt» می‌تواند کلید اصلی پیشگیری از آلزایمر باشد. دکتر مایکل اووادیا با انتشار مقاله جدیدی در مجله «پلوس وان» خاطرنشان کرد: ترکیب CEppt از چوب دارچین گرفته شده و تأثیر آن روی موش‌های آزمایشگاهی و مگس‌های میوه مورد آزمایش قرار گرفت. پس از ۴ ماه متخصصان متوجه شدند که سرعت رشد بیماری آلزایمر در این جانوران به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. همچنین سطح فعالیت و طول عمر این حیوانات با گروه کنترل که سالم بودند مقایسه شد. به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان تاکید کردند این یافته بسیار جالب توجه است چون این ترکیب نه تنها نقش بازدارنده در برابر بیماری آلزایمر دارد بلکه یک ماده طبیعی و بدون عوارض جانبی است که تقریباً تمام افراد می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و هزاران سال است که انسان‌ها در موارد پزشکی متعدد از آن استفاده می‌کنند.

خواص دارچین , بهترین خواص دارچین , خواص دارچین و کاهش وزن

خواص دارچین و کاهش وزن


خواص دارچین برای جلوگیری از کپک‌ زدگی

دارچین که در بسیاری از نان‌ ها و شیرینی‌ ها به عنوان ادویه استفاده می‌شود به عنوان ماده ضدکپک در بسته‌بندی مواد غذایی استفاده خواهد شد. با وجود شیرینی و عطر موجود در این ماده، دارچین می‌تواند عامل نابودی میکروب‌ها شود. این ماده در مصر باستان در مومیایی کردن مورد استفاده قرار می‌گرفته است. با توجه به این خصوصیت، محققان اسپانیایی از قابلیت ضد میکروبی دارچین برای تولید نوعی بسته بندی ضد کپک استفاده کرده‌ اند. آن‌ها اعلام کردند بر اساس آزمایش‌های به عمل آمده، کاغذی که دارای ۶ درصد از روغن دارچین باشد تا ۹۶ درصد از گسترش کپک در سطح نانی که از قبل دچار کپک‌زدگی شده بود، جلوگیری کرده و می‌تواند تازگی نان را تا ۱۰ روز حفظ کند.


فواید دارچین برای مقابله با سرما خوردگی و گریپ

دارچین سرشار از «آلدئید سینامیک» است که یک آنتی باکتری، ضدویروس و ضدانگل بسیار قوی محسوب می‌ شود. این ادویه‌ی معطر سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت می‌کند. روش مصرف: یک قاشق چای‌خوری دارچین و دو عدد چوب میخک را در یک فنجان آب گرم بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید بجوشد. سپس از روی شعله برداشته و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. به این محلول آب نصف لیموترش و ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. هر روز یک تا دو بار از این محلول میل کنید تا سرماخوردگی‌تان درمان شود.


خواص دارچین برای از بین بردن نفخ

همان طور که گفتیم دارچین خواص ضد عفونی کنندگی دارد و برای همین از فلور روده محافظت می‌کند. دارچین گرفتگی عضلات معده و روده را برطرف می‌سازند و با نفخ مقابله کرده و اسهال را رفع می‌کند.

روش مصرف: ۱۵۰ میلی لیتر آب را روی ۱ قاشق چای‌ خوری چوب دارچین خرد شده یا پودر دارچین ریخته و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و هر روز ۳ مرتبه (بعد از غذا) از آن بنوشید. این کار را به مدت ۷ تا ۱۰ روز تکرار کنید. توجه داشته باشید که زیاده‌روی نکنید. مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به میزان ۱۸ تا ۲۹ درصد کاهش می‌دهد

 

خواص دارچین , بهترین خواص دارچین , خواص دارچین و کاهش وزن

خواص دارچین و عسل


خاصیت دارچین در تسهیل گردش خون

دارچین جریان خون را تسهیل می‌کند. جریان خون مناسب نیز باعث اکسیژن‌ رسانی مناسب به سلول‌های بدن می‌شود. دارچین ناخالصی‌های خون را نیز برطرف می‌سازد.


خواص دارچین : درمان عفونت‌ها

به دلیل خاصیت ضدقارچ، ضدباکتری، ضد ویروس و ضدعفونی بودن دارچین، این ماده در مورد التیام عفونت‌های خارجی و داخلی بدن موثر است.


خواص دارچین برای  التیام‌ بخشی

دارچین با داشتن خاصیت التیام‌ بخشی برای متوقف کردن خونریزی استفاده می‌شود و به دلیل این خاصیت، در کوتاه کردن دوره درمان و بهبود بیماران کارساز است.


خواص دارچین : درمان درد

یکی دیگر از فواید دارچین خاصیت ضدالتهابی آن است. این ماده مفید، گرفتگی عضلات را از بین برده و درد ناشی از آن را نیز تسکین می‌بخشد، همین‌طور برای بهبود و آرام کردن سردرد هایی که به دلیل سرماخوردگی ایجاد می‌شود نیز می‌توان از دارچین استفاده کرد. دارچین با کمک به افزایش صحت و سلامت روده، ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد


خواص دارچین : محافظت از قلب

کلسیم و فیبر موجود در دارچین، بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. از این‌رو افزودن مقدار کمی دارچین به غذا برای افرادی که از ناراحتی‌های قلبی و فشارخون بالا رنج می‌برند، مفید خواهد بود.


خواص دارچین برای رفع سوء هاضمه

دارچین در بسیاری از غذاهای محلی استفاده می‌شود زیرا علاوه بر عطر و طعم خوب به درمان سوءهاضمه نیز کمک می‌کند. علاوه بر سوءهاضمه، دارچین برای رفع حالت تهوع، استفراغ، دل درد، اسهال و نفخ نیز مفید است.


فواید دارچین برای التیام گلودرد

دارچین حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی است. ترکیب آن با عسل که یک ماده ی ضدعفونی کننده ی قوی و طبیعی است کمک زیادی به تسکین و درمان گلودرد می کند. ترکیب زیر در رفع گلودرد بسیارمؤثر میباشد:

مواد لازم
شیر :  ۲۰۰ میلی لیتر
چوب دارچین :۱ عدد
عسل :  ۲ قاشق چایخوری

روش تهیه
شیر را داغ کنید و داخل یک لیوان بریزید. سپس دارچین را داخل آن بیاندازید و عسل را اضافه کنید. به همین راحتی یک نوشیدنی دارچینی معجزه گر خواهید داشت که گلویتان را تسکین می دهد.

توصیه می کنیم به محض احساس اولین علائم گلودرد یا آنفلوانزا و سرماخوردگی به سراغ این نوشیدنی مفید بروید. اگر مشکل تان بیش از یک هفته طول کشید و یا با تب زیاد همراه بود حتما به پزشک مراجعه کنید.


خاصیت دارچین در بهبود عادت ماهانه

دردهای ناشی از عادت ماهانه قاعدگی و گرفتگی و اسپاسم، با مصرف دارچین کاهش می یابد.


خواص دارچین : کنترل بارداری

مصرف دارچین بعد از زایمان، قاعدگی را به تأخیر می اندازد و به طور طبیعی، بارداری را کنترل می کند. عده ای نیز معتقدند که تولید شیر را در زنان افزایش می دهد. دارچین مدر (ادارآور) است و باعث تحریک و افزایش میل جنسی می شود.


خواص دارچین : انرژی‌ زایی

دارچین روی جسم و روح ما تأثیر گذاشته و انرژی‌مان را بالا می‌برد. برای همین اگر احساس خستگی و کسالت می‌کنید به سراغ دارچین بروید.

روش مصرف: روی ۱۵۰ میلی گرم آب یک قاشق چای‌خوری پُر پودر دارچین بریزید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. زمانی که احساس خستگی فیزیکی می‌کنید از این محلول بنوشید. می‌توانید به مدت ۱۰ روز از این نوشیدنی دارچینی برای رفع احساس خستگی‌تان استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که میزان دارچین را بیشتر نکنید.
,خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص خوراکیها،سبزیجات


فواید دارچین کاهش میزان تری‌ گلیسیرید و کلسترول

دارچین میزان گلیسمی خون را پایین می‌آورد و به همین دلیل میزان کلسترول خون و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد. نتایج یک پژوهش پاکستانی نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان تری گلیسیرید را ۲۳ تا ۳۰ درصد و میزان LDL را به میزان ۷ تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: روزانه یک قاشق چای‌خوری دارچین را به انواع غذاهای خود اضافه و میل کنید.


خواص دارچین جهت مقابله با پیری

دارچین حاوی میزان قابل توجهی تانین است که قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و به همین دلیل با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری سلول‌ها می‌شود مقابله می‌کند.
روش مصرف: روزانه ۱ قاشق چای‌خوری به غذاهای خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که در مصرف دارچین نیز دچار افراط نشده و بیش از ۱ قاشق در روز از این ادویه استفاده نکنید. نتایج یک پژوهش پاکستانی نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان تری گلیسیرید را ۲۳ تا ۳۰ درصد و میزان LDL را به میزان ۷ تا  ۲۷ درصد کاهش می‌دهد


خواص دارچین در کاهش میزان گلیسمی

دارچین با افزایش گلیسمی بعد از صرف غذا مقابله می‌کند و به همین دلیل باعث می‌شود افراد دیابتی برای صرف غذا کمتر دچار مشکل شوند. نتایج یک پژوهش پاکستانی که در سال ۲۰۰۳ انجام گرفته است نشان می‌دهد مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به میزان ۱۸ تا ۲۹ درصد کاهش می‌دهد. روش مصرف: روزانه ۱ قاشق چای‌خوری دارچین به غذاهای خود اضافه کنید.

خواص دارچین , بهترین خواص دارچین , خواص دارچین و کاهش وزن

خواص دارچین و دیابت


خواص روغن دارچین

روغن دارچین از پوست و برگ درخت دارچین گرفته می شود. اگرچه روغن دارچین نیز خواص بی شماری دارد، ولی چون اغلب افراد به آن حساسیت دارند، ترجیح می دهند، از خود دارچین استفاده کنند. از این روغن در عطر درمانی استفاده می شود؛ هر چند که مصرف آن به اندازه روغن هایی همچون روغن ریحان، رزماری، اسطوخودوس و کاج، رایج نیست. برخی افراد از روغن دارچین در آشپزی و پخت و پز استفاده می کنند. قدح گل، کاسه ای است که گلبرگ و برگ های خشک انواع گل را در درون آن می ریزند و کنار اتاق می گذارند، از روغن دارچین نیز به عنوان خوشبوکننده اتاق استفاده می شود و آن را درون قدح گل می ریزند. روغن دارچین دافع پشه و حشرات است. پژوهش هایی که دانشکده ملی تایوان انجام شد نشان داد نه تنها روغن دارچین، بلکه برگ دارچین نیز دافع حشرات است. از آنجا که مصرف این روغن اثر مخرب و سوئی روی پوست دارد و ایجاد حساسیت، می کند، بهتر است از مصرف بیش از حد آن خودداری شود. قبل از مصرف هم باید آن را رقیق کرد و مانع تماس آن با نقاط حساس بدن و صورت شد.


۸ روش برای مصرف بیشتر دارچین

۱٫ روی چای، قهوه یا شیر صبحانه‌ی خود دارچین بپاشید.

۲٫ اگر اهل پختن کیک و شیرینی هستید از دارچین بیشتری استفاده کنید. دارچین هم باعث خوش طعمی کیک‌ها می‌شود و هم این که شما از خواص آن بیشتر بهره می‌برید.

۳٫ به جای استفاده از نمک و فلفل روی سیب زمینی‌های شیرین، دارچین بپاشید.

۴٫ دست به کار شوید و شکر دارچینی تهیه کنید. به این ترتیب که به یک قاشق خاک قند دو قاشق دارچین اضافه کنید و روی کیک‌ها، شیرینی‌جات، پنکیک‌ها بپاشید. همچنین می‌توانید دارچین را به ماست‌تان نیز اضافه کنید.

۵٫ برای صبحانه برنج قهوه‌ ای درست کنید و برای خوش طعم کردن آن ابتکار به خرج دهید و کشمش، فندق و دارچین به آن اضافه کنید. این ادویه‌ی خوش عطر، حساسیت سلول‌های کبد و عضلات را نسبت به انسولین افزایش می‌دهد و میزان لیپیدهای خون مانند تری‌گلیسیرید را پایین می‌آورد

۶٫ در هنگام پخت گوشت( گوشت گاو، گوساله و گوسفند) به آن دارچین بزنید. این کار علاوه بر این که بوی گوشت را می‌گیرد باعث می‌شود شما از خواص دارچین بیشتر بهره‌مند شوید.

۷٫ مرغ شکم پر درست کنید. سیب‌ ها را نگینی نسبتاً بزرگ خرد کنید. داخل مرغ را با این سیب‌ها، دارچین و پیاز ورقه ورقه شده پُر کنید.

۸٫ به غذاهایی که داخل فر می‌گذارید، ۲۰۰ گرم گردو، ۳ قاشق چای‌خوری روغن کانولا و ۲ قاشق چای‌خوری دارچین اضافه کنید.


مضرات دارچین

دارچین به دلیل داشتن طبیعت گرم می‌تواند در افراد گرم مزاج با عوارضی چون خشکی پوست، خارش بدن، گرگرفتگی، خارش گوش و گلو و … همراه باشد، لذا باید با توجه به مزاج مصرف شود.
مصرف مقادیر زیاد دارچین،‌ باعث تپش قلب،‌ بی‌خوابی و افسردگی می‌شود.
اثرهای مضر مصرف زیاد دارچین، عبارت است از، التهاب یا ورم کردن پوست، زخم ها و ترک های گوشه دهان و سوزش معده. دارچین، از لخته شدن خون جلوگیری می کند اما زیادی آن در خون باعث بروز مشکل های خونی و گردش خون می شود به ویژه اگر با داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود مصرف شود مشکل را ۲ برابر می کند.
اکثر متخصصین زنان و زایمان توصیه می کنند زنان باردار از مصرف دارچین و فراورده های آن در طول دوران بارداری، حتی به مقدار خیلی کم خودداری نمایند. چرا که می تواند منجر به زایمان زودرس شود.
به طور کلی مصرف ادویه ها از جمله دارچین در دوره شیردهی باعث ناراحتی معده نوزاد می شود و باید محدود شود. معده درد، اسهال یا استفراغ نشانه این است که سیستم گوارشی کودک به این نوع غذاها حساس است.


خطرات و عوارض جانبی دارچین

دارچین اثرات جانبی خاصی ندارد. مصرف دارچین در بعضی از افراد باعث واکنش های آلرژیکی می‌شود. همچنین مالیدن دارچین برروی پوست می‌تواند باعث سرخی و التهاب پوست شود. مصرف بیش از حد دارچین سنا (چینی) ممکن است، برای همه بخصوص افرادیکه مشکلات کبدی دارند، مسموم کننده باشد. از آنجاییکه دارچین قندخون را کاهش می‌دهد، افراد دیابتی که دارو مصرف می‌کنند ممکن است دچار افت شدید قند خون شوند. افرادیکه مبتلا به سرطان‌های هورمونی از جمله سرطان پستان هستند، نباید دارچین مصرف کنند. از آنجاییکه تحقیقات زیادی در مورد خطرات دارچین وجود ندارد، این ماده غذایی برای کودکان و زنان شیرده توصیه نمی‌شود. دارچین در بعضی از افراد خطر آسیب های کبدی را افزایش می‌دهد. تداخلات دارویی. دارچین ممکن است با داروهای آنتی بیوتیک، دیابت، رقیق کننده خون، داروهای قلبی و بعضی دیگر از داروها تداخل داشته باشد، در اینباره با پزشک خود مشورت نمایید.


موارد منع مصرف دارچین

برای زنان باردار مناسب نمی باشد.
مصرف بیش از حد دارچین باعث التهاب یا ورم کردن پوست، زخم ها و ترک های گوشه دهان و سوزش معده می شود. دارچین، از لخته شدن خون جلوگیری می کند اما زیادی آن در خون باعث بروز مشکل های خونی و گردش خون می شود به ویژه اگر با داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود مصرف شود مشکل را ۲ برابر می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 107
برچسب‌ها: خواص , خواص دارچین ,
موضوعات مرتبط: پزشکی-اطلاعات عمومی , ,
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده :
تاریخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396
نظرات

اطلاعاتی کامل در مورد خواص تخم شربتی گیاهی خودرو

خواص تخم شربتی , خواص تخم شربتی برای لاغری , خاصیت تخم شربتی

 

تاریخچه درمورد گیاه تخم شربتی

تخم شربتی گیاهی خودرو و یک‌ ساله از خانواده نعناعیان و شبیه به ریحان ولی با برگ‌ها و تخم‌ های ریزتر می باشد. این گیاه بومی آمریکای مرکزی بوده به نحوی که آزتک‌ها (یکی از تمدن‌های آمریکایی) از این دانه های بسیار مقوی، به عنوان غذایی اصلی استفاده می کردند؛ اما بذر آن مانند ذرت به دیگر نقاط جهان نیز برده شده است. گرچه خود گیاه کاربرد تزئینی دارد، اما عمدتا این گیاه را برای مصرف تخم آن می‌کارند. این گیاه در اوایل بهار در کوهستان‌ها و بیابان‌ها روییده و ساقه‌ های آن مربع شکل و گلش مایل به قرمز و صورتی است. تخم آن سیاه شفاف است و وقتی‌ که در آب ریخته شود سریعاً حالتی خمیری یا ژله ای و لعاب‌دار در آب ایجاد می‌کند که بسیار لغزنده است و رنگش متمایل به رنگ خاکستری می‌شود. لعاب این دانه‌ ها پس از جذب آب مانند فالوده می‌شود. تخم شربتی خواص زیادی دارد و این‌گونه نیست که فقط برای فصل گرما توصیه شود. این گیاه نام‌های دیگری از جمله بادروج، تره خراسانی، اوقیمن، حوک، بورنگ، صریرا و بادروج ابیض نیز دارد و از قدیم به عنوان یک نوشیدنی سنتی بین ایرانیان جای داشته است. در ادامه ضمن نگاهی به خواص تخم شربتی، چند روش استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.

 خواص تخم شربتی , خواص تخم شربتی برای لاغری , خاصیت تخم شربتی

خواص تخم شربتی

 خواص تخم شربتی برای لاغری

استفاده از تخم شربت در محلول آب یکی از بهترین مواد برای کم کردن وزن است. دانه‌ های ژلاتینی تخم شربتی بدون آنکه کالری داشته باشد تا مدت‌ ها فرد را سیر نگه می‌ دارد و به جای خوردن داروهای زیان آور برای کم کردن اشتها، می‌توان از تخم شربتی استفاده کرد.

 

خواص تخم شربتی جهت بیماری‌های تنفسی

این دانه های ریز سیاه رنگ دارای خواص زیادی است از جمله برای درمان بیماری‌های تنفسی مفید است. مخلوطی از آن با زنجبیل و عسل در درمان آسم، سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و برونشیت موثر است.

 

سایر خواص تخم شربتی

# از روغنی که با خرد کردن تخم‌های شربت به دست می‌آید، برای درمان عفونت‌هایی مانند زخم، بریدگی، عفونت مثانه، عفونت پوست و… استفاده می‌شود.

# از تخم شربتی برای درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوءهاضمه و بی نظمی کارکرد روده‌ها استفاده می‌شود.

# اگر می‌خواهید لاغر شوید به تخم شربتی اعتماد کنید؛ به خطر اینکه فیبر موجود در آن‌ها باعث لعاب‌دار شدنشان شده و احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کنند.

# خلق و خوی فرد را خوب می‌کند، خستگی مفرط ذهنی، تنش‌های عصبی، افسردگی، میگرن و مالیخولیا را برطرف می‌کند.

# از آن جا که تأثیر ضد اسپاسمی دارد، سیاه سرفه را برطرف می‌کند.

# مشکل دیگری که دامن‌گیر دنیا از جمله کشور ما شده فشار خون است که معمولاً بعد از خوردن غذا به ویژه غذاهای پر نشاسته، فشارخون بالا می‌رود و اگر تخم شربتی همراه غذا خورده شود مواد نشاسته‌ای به تدریج قند موجود در خود را آزاد می‌کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت.

# در رفع عطش بسیار موثر است.

# در کشور چین، از تخم شربتی برای درمان عفونت، درد معده، گزیدگی مار و حشرات و پایین آوردن دمای بدن استفاده می‌شود.

# تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و در عین حال آن‌هایی که در جذب کلسیم مشکل دارند بدانند یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی باعث انتقال کلسیم به استخوان‌ها می‌شود.

# این دانه‌های ریز سیاه رنگ می‌توانند میزان قند خونتان را تنظیم کنند؛ بنابراین شما را از خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در امان نگه می‌دارند.

# تخم شربتی با دفع مواد زائد بدن از طریق روده‌ها به عملکرد خوب آن‌ها کمک می‌کند.

# در دوران بارداری مصرف روزانه ۱۰گرم تخم شربتی برای تقویت قلب و صحت مزاج وخوشرنگی و زیبایی طفل بسیار مفید است.

# مصرف تخم شربتی در دوره شیردهی، سبب ازدیاد شیر مادر میشود ولی در مصرف آن زیاده روی نشود.

 

چند روش درمانی مصرف تخم شربتی

# تقویت اعصاب: روزانه یک یا دو بار تخم شربتی را در عرق بادرنجبویه مخلوط کنید و آن را با عسل شیرین کنید و بنوشید.

# عطش: مقداری از تخم شربتی را به شربتی که دوست دارید اضافه کنید و بعد از گذشت حداقل دو دقیقه بنوشید.

# تقویت قلب: تخم شربتی را در عرق بید مشک یا نسترن بریزید و بنوشید.

# تنگی نفس و سرفه‌های خشک: یک قاشق مرباخوری تخم شربتی را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و آن را جرعه جرعه بنوشید.

خواص تخم شربتی , خواص تخم شربتی برای لاغری , خاصیت تخم شربتی

خواص تخم شربتی برای لاغری و کاهش وزن

اجزای تخم شربتی

تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی کلسیم است به طوری که ۵ تا ۶ برابر بیشتر از شیر کلسیم دارد. اگر موز را به عنوان منبع پتاسیم می‌شناسید باید بدانید که این دانه‌های ریز دو برابر بیشتر از موز پتاسیم و ۳ برابر بیشتر از اسفناج آهن دارند. از نظر آنتی‌اکسیدانی نیز قوی‌تر از میوه‌ای مانند بلوبری هستند.
تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ می‌باشد. در واقع حدود ۲۰ درصد وزن دانه‌های به این کوچکی حاوی این اسیدهای چرب است که از این نظر شباهت زیادی با تخم کتان دارد. حتماً می‌دانید که تخم کتان نیز یکی از منابع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ می‌باشد. اگر می‌خواهید بیماری‌های قلبی عروقی از شما دور باشد حتماً به خواص محافظتی این دانه‌های ریز اعتماد کنید. تخم شربتی همچنین منبع فوق‌العاده‌ی منیزیم، منگنز، مس، زینک(روی)، نیاسین (ویتامین ب۳) و ویتامین‌های دیگر بوده و سرشار از فیبرهای محلول در آب می‌باشد. این دانه‌ها ۹ تا ۱۲ برابر وزن خود آب را به خود گرفته و لعاب مانند می‌شوند.

 

مواد مغذی در هر ۱۰۰ گرم تخم شربتی

انرژی    >>>>      ۲٫۰۳۴ کیلوژول

کربوهیدرات ها    >>>>      ۴۲٫۱۲ گرم

فیبر    >>>>      ۳۴٫۴ گرم

چربی    >>>>      ۳۰٫۷۴ گرم

چربی های اشباع شده    >>>>      ۳٫۳۳۰

چربی های تک اشباع نشده    >>>>      ۲٫۳۰۹

چربی های چند اشباع نشده    >>>>      ۲۳٫۶۶۵

پروتئین    >>>>      ۱۶٫۵۴ گرم

ویتامین آ     >>>>      ۵۴ میکروگرم

کلسیم    >>>>      ۶۳۱ میلی گرم

آهن    >>>>      ۷٫۷۲ میلی گرم

منیزیم    >>>>      ۳۳۵ میلی گرم

منگنز    >>>>      ۲٫۷۲۳ میلی گرم

فسفر    >>>>      ۸۶۰ میلی گرم

پتاسیم    >>>>      ۴۰۷ میلی گرم

سدیم    >>>>      ۱۶ میلی گرم

روی    >>>>      ۴٫۵۸ میلی گرم

 

موارد منع مصرف تخم شربتی

# اشخاص مبتلا به کرم معده نباید از تخم شربتی استفاده کنند.

# زیاده روی در مصرف تخم شربتی موجب ایجاد سر گیجه و همچنین بروز اختلال در حس بینایی می شود.

#  مصرف این دانه‌ها برای افرادی که داروهای ضد انعقاد می‌خورند نیز توصیه نمی‌شود.

# توجه داشته باشید که این دانه‌های ریز حاوی گلوتن هستند و اگر شما جزو افراد حساس به این ترکیب هستید در مصرف آن دقت کنید.

# اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید نیز بهتر است قبل از مصرف تخم شربتی با پزشک خود مشورت کنید.

# تخم شربتی همچنین باعث کاهش فشارخون می‌شود برای همین سالمندانی که داروی ضدفشار مصرف می‌کنند باید حواسشان به مصرف آن باشد.

دانستنی هایی درمورد تخم شربتی

# به تعادل گلوکز خون کمک می کند (برای بیماران دیابتی عالی است).

# آهن موجود در آن، سه برابر اسفناج است.

# تخم شربتی به جز آمینواسید تورین، همه ی آمینواسیدهای مورد نیاز بدن را در خود دارد و غذایی کامل محسوب می شود.
# تخم شربتی فیبر غذایی فوق العاده ای دارد و به همین دلیل، برای گوارش و درمان بافت های گوارشی عالی است.
# برای پوست، مو و ناخن ها مفید است.
# دارای ۲۰ درصد پروتئین است.
# سرشار از آنتی اکسیدان ها است (میزان آنتی اکسیدان های آن، ۴ برابر قره قاط است).
# میزان کلسیم موجود در آن، پنج برابر شیر است.
# میزان ویتامین C موجود در آن، ۷ برابر پرتقال است.
# در واقع حدود ۲۰ درصد وزن دانه‌ های به این کوچکی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل، غذایی عالی برای مغز و قلب است. میزان امگا ۳ موجود در تخم شربتی، ۸ برابر ماهی سالمون است.
# پتاسیم موجود در آن، دو برابر پتاسیم موجود در موز است.
# جایگزین بسیار خوبی برای تخم مرغ است. تنها کافی است آن را با آب مخلوط کنید و ژله ی به دست آمده را به جای تخم مرغ، در غذاهای خود استفاده کنید.
# از زمان‌های قدیم آزتک‌ها از این دانه‌ ها به همراه ذرت به عنوان ماده‌ی غذایی استفاده می‌ کردند. سال ها است که مردم مکزیک به خواص مقوی این دانه‌ ها پی برده ‌اند و از آن استفاده می ‌کنند.
# مردم ایران هم از طرفداران تخم شربتی هستند و از آن برای رفع عطش استفاده می کنند.

  خواص تخم شربتی , خواص تخم شربتی برای لاغری , خاصیت تخم شربتی

نوشندنی تخم شربتی

طرز تهیه اسموتی تخم شربتی

مواد لازم برای سه‌ نفر :

تخم شربتی
ماست کم‌چرب
جو دو سر پرک‌ شده
آب پرتقال
شیر کم چرب
عصاره بادام یا وانیل، زعفران دم‌کشیده یا هل ساییده
میوه خردشده مثل انجیر، توت‌فرنگی، موز، آناناس

طرز تهیه :
سابیدن و آرد کردن نیم فنجان جو پرک‌ شده و یک‌ چهارم فنجان تخم‌ شربتی با هم، اولین قدم است. یک فنجان آبمیوه طبیعی، شیر کم‌چرب و ماست ساده را اضافه می‌کنیم. این مایع اصلی است که می‌توانیم تقسیم‌ اش کنیم به میزان میوه‌ها و عصاره‌ هایی که دوست داریم و از آن چندین نوشیدنی درست کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 112
برچسب‌ها: خواص , خواص تخم شربت ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

بگذار برایت بریزد و تمام شهرم را خیس کند! آبرویم فدای یک تار از موهایت!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود