از چه مطالبی خوشتون میاد و برای بهتر شدن وبلاگ خودتون منو راهنمایی کنین.دوستدار همتون مسافر زمان.


آمار مطالب

کل مطالب : 475
کل نظرات : 53

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 6
باردید دیروز : 1
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 91
بازدید سال : 1525
بازدید کلی : 25181

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 25181
تعداد مطالب : 475
تعداد نظرات : 53
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


f
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مسافران
تاریخ : چهار شنبه 27 دی 1396
نظرات

آیین كابالا چیست؟   

 


معنی لغوی كابالا كهنه و قدیمی است، اما بطور خاص كابالا نامی است که به نوعی عرفان و تصوف خود ساخته قوم یهود اطلاق می‌شود.


کابالا

این عرفان به گفته خاخام‌های یهود حاوی دانش پنهان قوم بنی اسرائیل است که از سوی خدا و ندبه پیامبرانش رسیده و سال‌های مدیدی توسط پیامبران و علمای یهود ازآن نگهداری شده است و برای درك آن لازم است كه فرد به درجه روحانی و معنوی خاصی دست پیدا كند.

با این فرضیه خاخام‌های یهودی تلاش می‌كنند، نو ظهور بودن این آیین را توجیه كنند به عبارت دیگر آنها معتقدند، این آیین قرن‌ها در دل علما و روحانیون یهودی محفوظ بوده و این شرایط خاص زمانی بوده كه اجازه نداده است، تاكنون این آیین معرفی شود و حتی كار را به جایی رسانده‌اند كه مدعی هستند، پیامبران بزرگی همچون حضرت عیسی مسیح نیز از پیروان و مبلغان این آیین بوده و تنها بدلیل شرایط زمانی حاضر به افشای كامل اسرار آن نشده‌اند.

آنها با این ترفند تلاش كرده‌اند تا پیروان دین مسیح را نیزبه سوی خودجلب كنند و از این رو كابالا به شكلی تلفیقی از یهودیت و مسیحت شده است.

كابالیست‌ها با توجه به در اختیار داشتن امكانات سینمایی و تبلیغی صهیونیست‌ها سعی دارند تا پیروان این تفكر را در طول تاریخ گسترش دهند، بطوری كه در برخی آثار تلاش كرده‌اند، افلاطون، داوینچی، نیوتن و حتی اسكندر مقدونی را یك كابالیست جلوه دهند.

كتاب مقدس پیروان كابالا "زوهر" نام دارد "زوهر" به معنی "درخشندگی" است و توسط شخصی بنام "شیمون بن یوشع" در قرن دوم میلادی به زبان "آرامی" نوشته شده است.

این کتاب مشتمل بر 18 صحیفه است كه حاوی برداشت‌های خاص و مبهمی از تورات و علوم دینی باستانی و عتیق و همچنین بحث‌هایی از پیدایش جهان بصورت روایت اسطوره‌ای و روانشناسی رمز الود است.

 نكته مهم این كه از این کتاب درختی استخراج شده بنام سفیروت یعنی "شمارگان" . اصول و مبنای اعتقادی كابالا در واقع همین درخت تمثیلی است . به هر یك ازشاخه‌های این درخت "سفیره" گفته می‌شود. این سفیره‌ها عبارتند از:

1. کتر: به معنی تاج اعلای خداوند و نور ازلی و ابدی بوده و در اسم یهوه تجلی می‌یابد (من هستم آن‌ که هستم ).

2. حکماه: به معنی دانش و خرد جاودان و اندیشه ازلی خداوند است که در وحی مستقیم به موسی تجلی می‌یابد.

3. بیناه: به معنی عقل و برهان است.

حسد: به معنی عشق و مهربانی خداوند و رحمت او نسبت به بندگانش است..4

. گوورا: به معنی داوری و تنبیه سخت در روز جزا و اقتدار و قدرت و نیروی ازلی و ابدی خداست.5

تیفئرت: به معنی عدل بوده و از شقفت یا زیبایی خدا سرچشمه می‌گیرد..6

 نیصاح: به معنی نهایت صبر خداوند و نیز قریحه مقتدرانه او است..7

. هود: یعنی عظمت خداوند.8

. یسود: دربردارنده نیروهای آفریننده خداوند است .9

ملخوت: یعنی ملکوت خداوند که معمولاً در زوهر به نام کنیسه اسرائیل توصیف می‌شود..10

نكته بسیارمهم این است كه كابالیست‌ها این درخت را كاملا در وجود آدمی منبعث می‌بینند و آن را درغالب نه شاخه كه از وجود مطلق انسان سرچشمه می‌گیرد، متجلی می‌بینند.

خاخام

معادل انسانی درخت كابالا

بنیانگذار و یا به قولی احیاگر این فرقه فردی به نام "فیلیپ برگ" است. درحال حاضر او یك یهودی هشتاد و چند ساله بوده و نام اصلیش نیز "فیوال گروبرگ" است. وی سازمانی با عنوان "مرکز اموزش کابالا" برای جذب چهره‌های هالیوودی درلوس آنجلس بنا كرد. همسرش "کارن" در کار آموزش و دو پسرش ، "مایکل" و "یهودا"، در امور مالی مرکز به او کمک می‌کنند. از این فرد و خانواده‌اش تصاویرزیادی منتشرنشده و غالبا سعی می‌كنند كمتر در محافل و مجامع ظاهرشوند.

نكته قابل توجه درفرقه كابالا این است كه برخلاف دین یهود كه هیچ‌گونه امكان ورود به آن وجود ندارد و كاملا نژادی محسوب می‌شود، در آیین کابالا محدودیتی از بابت ورود وجود نداشته و ازاینرو رهبران این فرقه با جذب چهره‌های سرشناس هنری ؛ ورزشی و سینمایی تلاش می‌كنند تا هر روز بر پیروان خود كه عموما از میان قشرجوان هستند، بیافزایند.

درحال حاضر افرادی مثل "سناتور جان کری" (سناتور دمکرات امریکا)، "دیوید بکهام" (فوتبالیست) و همسرش "ویکتوریا ادامز" (خواننده و مانکن)، "مدونا"(خواننده)، "بریتنی اسپیرز"(خواننده) و "دمی مور" (بازیگر) كه ازچهره‌های معروف و پرطرفدارهستند، عضو این فرقه شده‌اند و باتوجه به محبوبیتشان بخصوص در بین جوانان و نوجوانان به تبلیغ برای این فرقه می‌پردازند.

نكته مهم این كه از این کتاب درختی استخراج شده بنام سفیروت یعنی "شمارگان" . اصول و مبنای اعتقادی كابالا در واقع همین درخت تمثیلی است . به هر یك ازشاخه‌های این درخت "سفیره" گفته می‌شود

جالب است بدانیم سه شخصیت اخر توسط شخص فلیپ برگ با وعده "کسب اگاهی" و "زندگی جاودان" به این فرقه گرویدند و بخصوص مدونا آوازه خوانی كه كار خود را از فاحشه خانه‌های بین المللی آغاز كرد و به خوانندگی رسید، پس از گرویدن به کابالا نام خود را به "اِستِر" یکی از شخصیت‌های کتاب مقدس، تغییر داد.

متاسفانه شاهد هستیم كه در سال‌های اخیر در گوشه و كنار كشور بخصوص شهرهای بزرگی همچون تهران اصفهان و شیراز زمزمه‌های تبلیغ این تفكر منحرف صهیونیستی در كنار فرقه‌های منحطی همچون شیطان پرستی به گوش می‌رسد.

مبلغین این تفكرات با معرفی كابالا به عنوان دینی جامع و فراتر از ادیان دیگر كه با ارائه انواع آزادی‌های منع شده در ادیان دیگر انسان را به كمال می‌رساند، سعی می‌كنند هرروز بیش از پیش جوانان را اغواء كنند .

در هر صورت هیچ دینی بهتر و کامل تر از دین اسلام و ناب محمدی نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 134
موضوعات مرتبط: خبر و رسانه , ,
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


نویسنده : مسافران
تاریخ : چهار شنبه 27 دی 1396
نظرات
نگاه واقعی به فراماسونری،ایلومیناتی و ساتانیسم مدرن

این نکته رو اضافه میکنم که این گروه ها هرچی باشن گروه هایی مخفی هستن، یعنی واقعا کسی به طور کامل از ماهیت اون های خبر نداره.چیز هایی که در این پست اومده چکیده تحقیقات من هست که ممکنه صد در صد درست نباشه.به طور کلی من میخوام بگم به حرف های خرافی گوش ندید اما اون هارو دست کم هم نگیرید و زندگی خودتون رو تلف نکنید در راه اون ها.فقط با آگاهی از چیزی که در اطرافتون میگذره زندگی کنید و حواستون باشه…



بسیاری از شما که این مقاله رو میخونید جوانان و اغلب نوجوانانی هستین که از زبان دوستان یا استاد های خودتون حرف هایی بسیار عجیب و غریب که من در این مقاله اون ها رو حرف های خرافی افراطی و دور از واقعیت معرفی میکنم درباره گروه هایی که در ایران همه ی اون ها رو باهم (!) فراماسونری معرفی میکنن شنیدید و کنجکاو شدید و بر اساس عادت نسل جوان مثل خودم سریع گوگلش کردید.و قطعا این اولین سایتی نیست که اونو میخونید.تا اینجا شما میدونید که یکسری گروه هایی یک کار هایی میکنن ! همین ! 

من از فراماسونری قرن ۱۴ میلادی و ایلومیناتی قرن ۱۸ میلادی و مسائل مربوط به گذشته های دور نمیگم.من از “فراماسونری،ایلومیناتی و ساتانیسم مدرن” میگم.یعنی چیزی که در حال حاضر وجود داره.

نکته : برای کسی که به طور تخصصی این موضوعات رو دنبال میکنه شناخت تاریخ این گروه ها مهم ترین چیز هست چون جایی که الان این گروه ها هستن ریشه در گذشته و تاریخ اون ها داره.

فراماسونری و ایلومیناتی یکی نیستند که ربط خاصی هم به شیطان پرستی ندارند !

در جامعه ما خیلی جاها تمام گروه های اینچنینی رو میگن فراماسونری که غلط محض هست.سه گروه مطرح فراماسونری،ایلومیناتی و ساتانیسم هستند.من در پایین یک تعریف کوچیک برای شروع از هر کدوم در “دوران مدرن امروزی” ارائه میدم.

نکته: سه گروه گفته شده خودشون به زیر گروه ها و فرقه های مختلف تقسیم میشن.

فراماسونری یکسری گروه هایی هستند که در جهت اهدافی تقریبا روشن که در ادامه میگم اتحاد میکنن و این اتحاد و برادری اصل اساسی اون ها هست.مرکز تجمع اون ها لژ ها هستند که دقیقا مثل کلیسا ها هر لژ عقاید و اهداف خاص خودش رو داره اما در چهارچوب اصلی فراماسونری.البته بعضی از لژ ها زیر مجموعه لژ های دیگه هستن که مثل لژ بالاسری خودشون عمل میکنند.نکته مهم اینه که اکثر اعضای اون مسیحی هستند ! پس شیطان پرستی نمیتونه اصل این گروه باشه.در قوانین چند تا از لژ های بزرگ اومده که ماسون باید معتقد به یک کتاب آسمانی باشه.

ایلومیناتی اصلی ترین چیزی هست که در ایران درباره اون بحث میشه و خیلی جاها به اشتباه فراماسونری نامیده میشه.ایلومیناتی بر خلاف گذشته خودش امروزه یک گروه هست که در همه زمینه ها فعالیت داره (تا حدودی مثل فراماسونری).تفاوت مهم این گروه با گذشته خودش اینه که در گذشته اصل این گروه ضد دین بوده اما امروزه با تغییر اهداف ریز و فعالیت های این گروه بسیاری از اعضای این گروه افرادی -حتی به ظاهر- مسیحی هستند که بیشتر فعالیت اون ها در جهت به وجود آوردن چیزی شبیه تئوری نظم نوین جهانی هست که در ادامه دربارش توضیح میدم.بنابراین این گروه هم نمیتونه اصول شیطان پرستی داشته باشه.

و در آخر هم به نوظهور ترین گروه که در قرن پیش میلادی به وجود اومده یعنی ساتانیسم میپردازیم.ساتانیسم شبیه ترین گروه به عقایدی که شیطان پرستانه معرفی میشه هست.اصل بسیاری از فرقه های ساتانیسم بر اساس این هست که “انسان ها خودشون خدای خودشون هستند”.البته گرایش های مختلفی از ساتانیسم وجود داره که مثلا میگه خدا وجود داره اما نه اون خدایی که ما میشناسیم و ما هم میتونیم خدا بشیم !!! این گروه به صورت امروزی گذشته چندانی نداره که بخواد نسبت بهش تغییر چندانی کنه.البته دقت داشته باشید ساتانیسم گونه های مختلفی داره که در بعضی از اون ها، واقعا شیطان رو میپرستن.ساتانیسم به شکل امروزی نوظهور هست اما به شکل قدیمی خودش و فرقه های کوچیک تاریخ فراوانی داره که به چند نماد و چند داستان محدود میشه.

فرق فراماسونری و ایلومیناتی گذشته و مدرن چیه؟

پایه ی فراماسونری تغییر زیادی نکرده اما مسائل حاشیه ای اون مثل حرف ها و گرایش ها چرا.اون ها اوایل با شعار برابری و برادری وارد شدند (هنوز هم جزو شعار های اصلی هست.) و کار اصلی و اولیه اون ها راه انداختن انقلاب های بزرگ و هدایت اون به جای دلخواه بود مثل انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب و استقلال آمریکا.یعنی دنیای امروزی ما خصوصا قالب جمهوریت تا حد زیادی دست پخت فراماسونری هست.امروزه اون ها به لایه های عمیق رفتن و مخفیانه کار میکنن و سخت میشه سر از کار اون ها درآورد.به طور ساده تر، اون ها در حال دستکاری و تاثیر بر روی لایه های حکومتی و زیرین دنیا هستن.مثل نفوذ در دولت ها و لابی ها و سازمان های بین المللی و …

اما…

ایلومیناتی سیاست جالبی رو در پیش گرفته.در گذشته اون ها روحیه مبارزه طلبانه با دیکتاتوری کلیسا ها داشتن اما امروزه قضیه فرق کرده.البته این نکته ضروریه که بدونید بعد از اتمام کار اون ها در همون دوران عملا ایلومیناتی مرد اما افرادی ایلومیناتی مدرن رو پدید آوردن با فرق های زیاد.دقیقا برعکس فراماسونری که از همون اول تا الان پیوسته بودن با عقاید مشابه.خب داشتم از سیاست امروزی ایلومیناتی ها میگفتم.اون ها بر عکس فراماسونری، سکوت و مخفی کاری خودشون رو سر زبون ها ننداختن.اون ها با سر و صدای زیاد و ترور های مخالفان، خودشون رو شناسوندن به طوری که امروزه ایلومیناتی در خارج شناخته شده تر از بقیه هست.ایلومیناتی ها هدفی مشابه نظم نوین جهانی دارن.

تفاوت های بین فراماسونری و ایلومیناتی

از جمله تفاوت های ایومیناتی و فراماسونری اینه که فراماسونری فقط مخصوص مرد هاست اما ایلومیناتی ها اینطور نیستن.

یک تفاوت عمده اون ها اینه که فراماسونر ها شیوه های متفاوتی نسبت به ایلومیناتی ها به کار میبرن که تا حدودی برای ما ناشناخته هست.بیشتر روش هایی که به فراماسونر ها نسبت داده میشه مال ایلومیناتی ها هست.

در کل اون ها در هدف در شیوه ها در شیوه جذب نیرو در عقاید و تقریبا در همه چیز متفاوتن !

خط مقدم ایلومیناتی

امروزه اخبار، رسانه ها، سلبریتی ها و … توسط هر دوی اون ها کنترل میشه.اما توی سال های اخیر یک مسئله جالب در ایلومیناتی ها به وجود اومده و اون هم بازار گرم موسیقی و هنره.توصیه میکنم این مقاله رو بخونید

در ایران

بعد از انقلاب لژ های فراماسونری که در ایران وجود داشتن بسته شدن و ایلومیناتی ها هم حضور چندان گسترده ای در ایران ندارن.البته دقت کنید من از داخل ایران میگم وگرنه در هردو، ایران هدف بسیار عزیزشون بوده و هست.

اما چیزی که زیاد بوده مراکز مسخره ای بوده که خودشون رو به فراماسونری نسبت میدادن و مضحکانه هنوزم وجود دارن.

جذب نیرو

فراماسونری با ترویج مخفیانه مطالب خاص که دقیق برنامه ریزی شدن تا فقط روی افراد باهوش و با مشخصه های مورد پسند اون ها تاثیر بزارن افراد رو به سمت خودشون جذب میکنن و بیشتر داخل حلقه خودشون افراد جدید رو اضافه میکنن. اما ایلومیناتی ها با تبلیغات افراد کنجکاو رو جذب و با طرح چالش های خاص افراد انتخاب میشن. البته دقت کنید تمام این مراحل تا زمان جذب فرد بدون اینکه خود شخص بفهمه انجام میشه.البته بسیاری از افراد که به این دو گروه خدمت میکنن خودشون اصلا خبر ندارن که خیلی جاها بهشون میگن پیاده نظام.

اعضا

درباره فراماسونری و لایه های بالای ایلومیناتی نمیشه کسی رو با قطعیت گفت اما افراد خاص ایلومیناتی ها که وظیفه انجام کار هایی که لایه های متفکر و بالای ایلومیناتی به اون ها میگن رو دارن آگاهانه خودشون رو ایلومیناتی معرفی میکنن مثلا با نماد ها و این فقط برای جلب توجهه.مثلا خیلی از سلبریتی ها و خواننده ها راحت خودشون رو معرفی میکنن.اما روزنامه نگار ها و ژورنالیست ها که بخش مهم اون ها هستن خودشون رو لو نمیدن.به عنوان مثال که ریحانا خواننده معروف خارجی به وضوح در یکی از موزیک ویدیو هاش نوشته پرنسس ایلومیناتی ! اینطوری شما جذب اون میشید و این یک معامله دو سر برد برای دستگاه ایلومیناتی و سلبریتی هست.

 حرف آخر

کل این مقاله در جهت گفتن چیز هایی بود که تا کنون گفته نشده بود و یا به طرز غلط گفته شده بود.در نهایت به شما توصیه میکنم زندگیتون رو بکنید و دنبال این چیز ها نیایید !رسانه ها و همه چیز ابزار انتشار عقاید اون ها هستند و تنها کمکی که شما میتونید بکنید از ایجاد خرافه و نشر اکاذیب درباره این موضوع (همان چیزی که اون ها میخوان) جلوگیری کنید.چه شما بخواید چه نخواید این چیزی است که اتفاق می افته.اگر از آن هایی که وارد این ماجرا شدند بپرسید چی شد میگن خودمون رو نابود کردیم.

قطعا این مقاله خالی از اشکال نبوده و حتما بعد از مدتی که دنیا تغییر کرد و چیز هایی رو شد این مقاله بی ارزش میشه.پس از شما میخوام اگر به توصیه بالای من عمل نکردید و در این راه قدم گذاشتید منابع به روز خارجی را مطالعه و اشکالات این مقاله رو به بزرگی خود ببخشید.در نهایت از شما میخواهم اگر این مقاله را کپی میکنید با منبع این کار را انجام دهید تا شاید سرنوشت یک نفر تغییر کرد و در این راه قدم گذاشت یا برگشت.

ممنون!

آپدیت

بعد از یک سال و خورده ای سوالی مطرح شد در کامنت ها که منم شروع کردم پاسخ دادن و بعد نگاه کردم دیدم عجب چیزی شد!

متن زیر در پاسخ به دوست عزیزی هست که از هدف نهایی این انجمن ها پرسیده و من در پاسخ به ایشون مطالب رو بازتر کردم (معجزه حوصله زیاد) تا جایی که ممکنه برخی مطالب بالا رو تغییر شکل و مفهوم بده.در نهایت شما رو دعوت به خوندنش میکنم:

هدف های اون ها خیلی زیاده چون اول اون ها یکی نیستن و دوم هدف هاشون یکی نیست.
ما در ایلومیناتی شاهدیم اهدافی تحت عنوان نظم نوین جهانی دنبال میشه.این عقاید به طور خیلی مشابهی در بعضی تفکرات سرمایه دار ها وجود داره که باید جهان تحت نظم نوینی قرار بگیره که سرمایه دار ها در راس اون باشن (که تا حدود زیادی هست الان).این همون دلیلی هست که من بر خلاف خیلی های دیگه و حتی صاحب نظر ها ایلومیناتی رو جدا تر از فراماسونر ها و ساتانیسم میدونم.ایلومیناتی متاسفانه به خیلی فرقه ها نسبت داده میشه اما اون هسته ای که به همین اسم در حال فعالیت هستن مقصود من هستن.
در فراماسونری تا حدودی این موضوع وجود داره.ببینید عموما فلسفه کنگره و سنا و مجلس و … به صورت نوین در جمهوری ها، برگرفته از لژ های فراماسونری هست.اون ها همکاری و همفکری میکنن.حال اینکه ما در شعار های اولیه فراماسونری و فرم هایی نوین از اون در قرن ۲۰ میلادی شعار برابری مساوات و برادری رو میبینیم.اما اینکه هدف فراماسونر ها چی هست، واقعا هدف خاصی امروزه تعریف نمیکنن!
خودشون هدف رو این معرفی میکنن که زندگی با فرمی خاص و بهتر با همفکری هم.اما همونطور که گفتم فراماسونری هم مثل مسیحیت که کلیسا های مرکزی و گوناگون داره لژ های مختلف داره که بعضا خیلی هم با هم اختلاف دارن.بهترین راه برای ترسیم یک هدف برای اون ها نگاه به اعضا و کار هاشون هست.در ایران قبل از انقلاب بسیاری از اعضای حکومت عضو لژ ایران بودن که تحت نظارت لژ مرکزی انگلیس بود.با نگاه به فعالیت های اون ها در انقلاب های بزرگ میشه گفت که اون ها جمع میشن لابی میکنن و تصمیمی که فکر میکنن درست هست رو میگیرن اما با نماد ها و مراسم و عقاید خاص خودشون.
تا اینجا شباهت زیادی با ایلومیناتی ها دارن اما موضوعی که وجود داره اینه که فراماسونری از زمان تاسیسش و انتشارش در جهان به طور مستمر و قطع نشده با کمی تغییر به امروز رسیده اما ایلومیناتی در همون سال های تاسیسش از بین رفت و فقط شایعاتش موند که اون ها مخفیانه وجود دارن تا قرن ۲۰ که گروه هایی تحت عنوان ایلومیناتی شکل گرفت و مردم از ترس به هر فرقه ای دیدن گفتن ایلومیناتی.
پس شاید قضیه این باشه که لابی های سیاسی که وارد مرحله نوینی میشدن تصمیم به یکی تر شدن گرفتن و اجتماعاتی شکل گرفت تحت عنوان ایلومیناتی.واقعیت اینه ما حتی امروز هم واقعا نمیدونیم ایلومیناتی ها کی هستن چی هستن یا اصلا هستن؟
اما با توجه به شواهد میگیم لابی های بزرگی هستن با یک هدف مشخص که حالا میتونه نظم نوین جهانی یا مشابه اون باشه.اما هدف دارن.شبیه فراماسونری،اما ماسون ها هدفی به جامعی اون ها ندارن و دچار اختلاف عقیده و گیر کرده در عقاید و سنت های قدیمی خودشون هستن که با این حساب هر روز خودشون رو ضعیف تر میکنن.هنوز خیلی هاشون میگن در لژ زن نباید باشه.اما در ایلومیناتی شما میتونید یک روزنامه نگار باشید و با یک جامعه بزرگ یا کوچیک هم عقیده خودتون اخبار رو به صورت مشخصی نشر بدید (سلطه بر رسانه).
پس من میگم فراماسونری یک فرقه هست اما ایلومیناتی رو به سختی میشه فرقه نامید.اونا لابی های خاص هستن.
موضوع بعدی که باید بگم اینه که حالا چرا ایلومیناتی؟
این انجمن های مخفی وقتی قالب و هویت گرفتن دیگه هر عقیده و گروهی میتونه برای خودش انجمن داشته باشه.و ما به این میگیم لابی.
امروز در جوامع سیاسی لابی هایی که شاهدش هستیم در واقع همون انجمن های مخفی هستن یا حتی شبیه ایلومیناتی اما با هدف مشخص.در آمریکا در هر دانشگاه از اینا وجود داره.
در ایران ممکنه ما بهشون بگیم تشکل دانشجویی که حالا ماهیتشون باز تر از انجمن مخفیه.
بحث بر سر این هست که این ها همه آدم هایی هستن که گرد هم میان و برای هدفشون تصمیم میگیرن،عضو جذب میکنن و با روش ها و رسوم خودشون عمل میکنن.حالا اون روش یا یک جادوی تخیلی افسانه ای هست یا یک جادوی واقعی و قوی که امروز ما بهش میگیم سیاست.

تعداد بازدید از این مطلب: 182
موضوعات مرتبط: خبر و رسانه , ,
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11


نویسنده : مسافران
تاریخ : سه شنبه 26 دی 1396
نظرات

 

 عجیب ترین های دنیا

 

 

«عجیب تر از علم، فراتر از واقعیت»، عنوان مطلب جدیدی در بخش مطالب و عکس های عجیب سایت نت گردی است که سعی دارد به روزترین و عجیب ترین رخداد های طبیعی و غیر طبیعی، دستاوردهای شگفت انگیزِ دنیای علم، کشفیات عجیب در سرتاسر دنیا و همچنین عجایب خلقت را بررسی کند و با توضیحاتی علمی و دقیق آن را خدمتتان تقدیم کند. پس اگر می‌خواهید از این قطار عجیب و پرهیجان عقب نمانید، با این مطالب همراه باشید.

 

******

 

وال لاور، ماهی به رنگ سیاه و سفید است که میتواند طمعه ای به اندازه ده برابر وزن خورد را یک جا بخورد. این ماهی در سراسر جهان در عمق نه هزار فوتی دیده شده است. این ماهی بدون فلس طوری تکامل یافته تا بتواند دهان خود را به اندازه ای باز کند تا طعمه های چند برابر خود را در دهان فرو برد.

 

عجیب ترین های دنیا ! عکس (3)

 

ماسوروس یا خزنده موشی، کوچکترین اسکلت کامل یافت شده از دایناسورهاست که به اندازه کف دست بوده است. سنگواره این ریزدایناسور در جنوب آرژانتین پیدا شده و مربوط به اواخر دوره تریاس (حدود ۲۱۵ میلیون سال پیش) است.

 

 

عجیب ترین های دنیا ! عکس (3)

 

ﺳﯿﻔﺎﻧﺘﺎ ﺁﮐﻮﺗﺎ ﺣﺸﺮﻩ ﯼ ﺳﺒﺰ ﻭ ﮐﻮﭼﮑﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮﺭﭘﺪﻭ ﺑﺎﮒ ﻧﯿﺰ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺍﺻﻞ ﻧﺎﻡ ﻋﻠﻤﯽ ﺍﯾﻦ ﺣﺸﺮﻩ”Siphanta acuta”ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﮐﻮﭼﮏ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﻘﺎﻁ ﺑﺎ ﺁﺏ ﻭ ﻫﻮﺍﯼ ﮔﺮﻡ ﺩﻧﯿﺎ ﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﺑﻮﻣﯽ ﺍﺳﺘﺮﺍﻟﯿﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻫﻢ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺩﺭ ﻫﺎﻭﺍﯾﯽ ﻭ ﻧﯿﻮﺯﯾﻠﻨﺪ ﻧﯿﺰ ﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺣﺸﺮﻩ ﺯﯾﺒﺎ، ﺍﺯ ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ ﻣﺜﻞ ﯾﮏ ﺑﺮﮒ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺍﺳﺘﺘﺎﺭ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻣﺎﻥ ﺑﺪﺍﺭﺩ. ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺣﺸﺮﻩ ﺑﻪ ﺭﻧﮓ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺪﻥ ﺍﻭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﭘﻮﺷﺶ ﭘﻮﺩﺭﯼ ﻭ ﺳﻔﯿﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺑﻪ ﺭﻧﮓ ﺳﺒﺰ ﻭ ﻣﺜﻠﺜﯽ ﺷﮑﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﭘﻮﺳﺖ ﻣﯽ ﺍﻧﺪﺍﺯﺩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺳﺪ. ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﺎﻝ ﺳﺒﺰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻭﺭ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺷﺒﯿﻪ ﯾﮏ ﺳﻘﻒ ﺷﯿﺐ ﺩﺍﺭ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ . ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻃﻮﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ 15 ﻣﯿﻠﯽ ﻣﺘﺮ ﻭ ﻃﻮﻝ ﺑﺎﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ 25 ﻣﯿﻠﯽ ﻣﺘﺮ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ . ﻗﻄﺮ ﺑﺪﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ 5 ﻣﯿﻠﯽ ﻣﺘﺮ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ ﺍﯾﻦ ﺣﺸﺮﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﻮﭼﮏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺷﺒﯿﻪ ﺑﺮﮒ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﺪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﮐﻪ ﺍﻧﮕﺎﺭ ﯾﮏ ﺑﺮﮒ ﺭﺍﻩ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ.

 

عجیب ترین های دنیا ! عکس (3)

 

 

كوتوله اى كه غول شد! آدم راینر در گراتس اتریش در سال 1899 به دنیا آمد. پدر و مادر او قدى متوسط داشتند. آدام 19 ساله سعى كرد به ارتش بپيوندد اما به دليل قامت كوتاه خود كه 147  سانتى متر بود از ورود به ارتش بازماند ، او رسما يك كوتوله محسوب مى شد. اما در سن 21  سالگى اتفاقى عجيبى افتاد، آدام به طور ناگهانى شروع به رشد كرد و در تولد 31  سالگى اش قامتش 218 سانتى متر رسيده بود. آدام دچار مشكلات زيادى شده بود ، شنوايى خود را از دست داده بود و چشم راستش نيز نابينا شده بود. آدام بعدها به یک “خانه سالمندان” جایی که او در این وضعیت اسفبار زندگی می کردند تا زمانی که در 4 مارس 1950 در سن 51 سالگى با 234 سانتى متر يعنى دو برابر ارتفاعش در سن 19 سالگى، درگذشت. بلندترين مرد تاريخ اتريش تنها کسی است كه در تاریخ پزشکی هم به عنوان یک کوتوله و هم یک غول طبقه بندی شده است.

 

عجیب ترین های دنیا ! عکس (3)

 

 

سنگ های تخم مرغی نیوزلند. این سنگ ها که در اندازه های بسیار بزرگ قرار دارند در دوره های پیشین در کف دریا بوده اند که البته به علت تغییرات شرایط زمین به شکل مرموزی خود را تا لبه کناری ساحل رسانده اند.

 

 

عجیب ترین های دنیا ! عکس (3)

 

ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﮑﺲﺳﻮﻧﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﺍﯾﻦ ﺯﻥ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﯾﮏ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻋﺠﯿﺐ ﻭ ﺗﺮﺳﻨﺎﮎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺷﺒﯿﻪ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﺨﯿﻼﺕ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﺳﺖ. ﺷﺎﯾﺪ ﺑﺎﻭﺭﮐﺮﺩﻧﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻧﺮﺳﺪ ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺩﺭ ﻭﻫﻠﻪ ﺍﻭﻝ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻋﮑﺲ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﺳﻮﻧﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﺑﺎ ﺑﭽﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺧﻞ ﺭﺣﻢ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﺪ ﺍﻣﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎ ﮐﻤﯽ ﺩﻗﺖ ﺑﻪ ﻋﮑﺲ ﺧﯿﺮﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﺪ ﺩﺭ ﮔﻮﺷﻪ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﺎ ﺷﯿﻄﺎﻧﯽ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻮﻧﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﺧﺎﻧﻢ ﻇﺎﻫﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ!

 

 

عجیب ترین های دنیا ! عکس (3)

 

در تصویر زیر ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺣﺸﺮﺍﺗﯽ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﮐﺸﻒ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و گل ﺷﯿﻄﺎﻧﯽ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ را میبینید. ﺍﯾﻦ ﺣﺸﺮﻩ ﻧﺎﻣﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺣﺎﻟﺖ ﺷﮑﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ بدست ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺣﺸﺮﻩ ﮐﻪ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻪ 13 ﺳﺎﻧﺘﯽ ﻣﺘﺮ ﻃﻮﻝ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﺎ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺷﺪﻥ ﺷﮑﺎﺭ ﺑﯽ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺭﻧﮓ ﺑﺪﻧﺶ ﺷﺒﯿﻪ ﺑﻪ ﮔﻞ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﮐﻮﭼﮏ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﺎﻥ ﭼﻬﺮﻩ ﻭ ﺣﺎﻟﺖ ﺑﺪﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﺎﺩﺭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﻧﺎﻡ ﺑﺪﻧﺴﺎﺯ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ.

 

عجیب ترین های دنیا ! عکس (3)

 

این تصویر رطیلی است که توسط گونه ای قارچ به نام  انگل سر چماقی خورده میشود بعد از حمله انگل به تدریج جایگزین بافت میزبان میشود جالب این که این انگل حیوان را تحت کنترل خود قرار داده و میزبان را به نقطه ای می برد که داری رطوبت و گرمای برای رشدش داشته باشد.

 

عجیب ترین های دنیا ! عکس (3)

 

تله کینزی توانایی حرکت دادن اجسام توسط انرژی روانی می باشد. تئوری که در ارتباط با تله کینزی وجود دارد که آن به وسیله میدانهای انرژی یا امواج انرژی روانی به میزان کافی متراکم شده اند باعث حرکت اجسام می شود.هر کسی به سعی و تلاش مناسب می تواند نیروی خود را تحت کنترل در آورده و مورد استفاده قرار دهد. همه افراد بطور ذاتی دارای نیروهای روانی و قدرت تله کینزی می باشند. ما از همه قسمتهای مغز خود استفاده نمی کنیم. انسان به طور متوسط فقط از 8% نیروی ذهن و مغزش استفاده می کنه. یعنی 92% بدون استفاده مانده است. انسان میتونه خیلی از کارایی که حتی به فکر من و شما نمیرسه رو هم انجام بده. هر یک از ما از قسمت خاصی از مغز خود بیشتر استفاده می کند. برخی دیگر از ریاضیات منطق، ورزش، نویسندگی هر یک از این فعالیتها از قسمت خاصی از مغز استفاده می کنند.این مسئله در مورد نیروهای روانی نیز صادق است . همه ما هر کدام تا حدی از پتانسیل های روانی خود استفاده می کنیم. برخی از افراد فقط می دانند که چه وقت چیزی در حال وقوع است یا می توانند نتیجه یک حادثه را بهتر از دیگران پیشگویی کنند یا می توانند حس کنند که فردی را که ملاقات می کنند کاراکتر خوب یا بدی دارد. همه اینها نشان دهنده استفاده از نیروهای روانی می باشد هر کسی می توانند با تمرین مناسب تله کینزی را یاد بگیرد. تنها چیزی که مانع پیشرفت شما می شود باور نکردن خودتان است درست مانند بچه ای که می گوید “من نمی توانم ریاضیات را یاد بگیرم اینکار غیر ممکن است”.

 

 

عجیب ترین های دنیا ! عکس (3)

 

چاه شیطان، محلی ترسناک که مردگان زنده می شوند! جایی در مناطق وحشی ایالت واشینگتن، پدیده‌ای نامتعارف و عجیب جغرافیایی وجود دارد كه ساكنین آن را دریچه‌ای به دنیایی دیگر می‌دانند. هر چند چاه شیطان سال‌ها و شاید قرن‌هاست كه مورد توجه مردم آن منطقه قرار گرفته است اما تنها از سال 1997 بود كه یك ایستگاه رادیویی با «مل واترز»، صاحب زمین، مصاحبه كرد و آن را به مردم كشورش شناساند.

سالهاست كه ساكنین «ماناستاش ریج» از زمینی سخن می گویند كه چاهی درون آن قرار دارد ظاهرا انتها ندارد. چاهی مرموز كه هاله ای از احساس خطر و راز در اطراف آن موج میزند. دیواره چاه تا عمق 15 فوتی آجری است ولی بقیه آن خاكی می باشد. مردم این منطقه نسل اندر نسل این چاه را میشناختند و از آن به عنوان زباله دانی استفاده میكردند و از یخچال كهنه تا تلویزیون خراب و لاستیك پنچر را در آن میانداختند. اما هیچ یك از كسانی كه چیزی درون چاه می انداخت صدای افتادن آن شی به كف چاه را نشنید. همین موضوع باعث شد كه مردم نام «چاه شیطان» را بر آن نهادند و آن را چاهی بی انتها نامیدند كه مستقیم به جهنم راه دارد. بعضیها هم معتقد بودند كه چاه شیطان در حقیقت دریچه ورود و خروج فضاییهاست.

حدود سال 1993 «مل واترز» و همسرش این زمین را خریدند و كمی بعد آن چاه را كشف كردند. آنها هم مثل مردم دیگر از آن به عنوان زباله دان استفاده میكردند و حتی ساكنین دیگر هم زباله ها و لاشه حیوانات خود را در آن میانداختند. چند سال گذشت و كم كم آقای واترز به این فكر افتاد كه چرا چاه پر نمی شود؟

در تابستان سال 1996 واترز تصمیم گرفت عمق چاه را اندازه گیری كند. اوكه یك ماهیگیر كار كشته بود یك قلاب ماهیگیری با نخ بسیار بلند داشت. یك روز به دهانه چاه رفت، یك وزنه به سر قلاب آویخت و آن را به داخل چاه هدایت كرد. وقتی نخ هر قرقره تمام میشد، قرقره جدیدی به انتهای آن گره می زد و به كار خود ادامه می داد، اما قرقره ها تمام شد و نخ قلاب به انتهای چاه نرسید. به محاسبه واترز، او هجده قرقره 5000 فوتی را به هم وصل كرده بود، بنابراین او نتیجه گرفت عمق چاه بیشتر از هشتاد هزار فوت میباشد! در آن وقت بود كه واترز متوجه شد چاه درون ملكش نه تنها عجیب بلكه دلهره آور است.

عجیب ترین های دنیا ! عکس (3)

 

تعداد بازدید از این مطلب: 153
موضوعات مرتبط: پزشکی-اطلاعات عمومی , ,
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


نویسنده : مسافران
تاریخ : سه شنبه 26 دی 1396
نظرات

عجیب ترین تحقیقات علمی دنیا از نگاه یک نویسنده تاریخ علوم!

تحقیقات عجیب
شناسهٔ خبر: 579672 - شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۴
خبرگزاری مهر- گروه فناوری های نوین: یک نویسنده آمریکایی در کتابی که به تازگی منتشر کرده، بیش از 80 تحقیق بسیار عجیب دنیا را که شگفتی محققان را برانگیخته بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیاری از تحقیقات علمی منجر به کشف های متحولانه و اختراعات مهمی شده اند که زندگی انسان را دستخوش تغییر و تحول کره اند. به نظر می رسد، برخی از تحقیقات بیش از آنکه تحولی در دانش بشری ایجاد کنند، عجیب هستند.

دراین خصوص "الکس باوز" (Alex Boese) در کتابی با عنوان "فیل ها در اسید و دیگر آزمایشات عجیب و غریب" (Elephants on Acid And Other Bizarre Experiments) به بررسی و معرفی بیش از 80 تحقیق بسیار عجیب و شگفت انگیزی پرداخته است که دانشمندان در دهه های گذشته انجام داده اند.

الکس باوز، نویسنده این کتاب در در رشته تاریخ علوم از دانشگاه کالیفرنیا فراغ التحصیل شده است و درحال حاضر در سان دیگو زندگی می کند.

نسخه خلاصله این کتاب که در اواسط ماه نوامبر وارد بازار می شود، هفته گذشته در مجله "نیوساینتیست" منتشر شد.

عنوان این کتاب از تحقیقاتی اقباس شده است که "وارن توماس"، مدیر باغ وحش لینکلم در اوکلاهاما در آگوست سال 1962 انجام داد.

مرگ فیل برای یک آزمایش
وارن توماس در این تحقیق یک دوز از داروی توهم زای "LSD" را به یک فیل تزریق کرد. این دوز LSD سه هزار برابر قویتر و بیشتر از حد نرمال بود و مدیر این باغ وحش این آزمایش را برای مشاهده واکنش فیل ها به این داروی خطرناک انجام داد.

در این آزمایش حیوان بیچاره در کمتر از چند دقیقه جان سپرد و این محقق! در گزارش تحقیقات خود نوشت:" فیل ها به LSD بسیار حساس هستند."

پیوند سر یک توله سگ کوچک به بدن یک سگ گله آلمانی بزرگسال 
همچنین در سال 1959 یک جراح اهل شوروی با عنوان "ولادیمیر دمیخوف" با پیوند سر یک توله سگ کوچک به بدن یک سگ گله آلمانی بزرگسال توانست یک سگ دو سر ایجاد کند.

این موجود عجیب پیوندی پس از 6 روز در اثر رد پیوند بافت در گذشت، اما این تحقیق توانست راهی بسوی اولین پیوند قبل بگشاید.

درهر حال این جراح شوروی دست از تلاش های خود برنداشت و این آزمایش را در مدت 15 سال 19 بار تکرار کرد و اگرچه هرگز به نتایج دلخواه دست نیافت، اما توانست طول عمر حیوانات دو سر خود را تا یک ماه حفظ  کند.

تشخیص میزان استرس های مخرب توانایی های ادراکی انسان 
همچنین در سال 1960 در کالیفرنیا نیز تحقیقات عجیبی برای تشخیص میزان استرس های مخرب توانایی های ادراکی انسان انجام شد.

دراین آزمایش 10 سرباز سوار هواپیمایی شدند که به آنها گفته شده بود برای انجام تمرینات نظامی روزمره پرواز می کند. اما در ارتفاع پنج هزارپایی هواپیما ارتفاع خود را کم کرد و خلبان اعلام کرد که سربازان خود را آماده قرارگیری در وضعیت بحران کنند.

درحالی که سربازان را ترس و وحشت احاطه کرده بود، یک ناظر از آنها خواست که رضایتنامه ای را تکمیل کنند که نشان می داد ارتش تعهدی در موارد بروز حوادث ندارد و همچنین به آنها گفته شد که بیشترین اشتباهاتی را که ممکن است در موقعیت وحشت بروز دهد، روی ساک ضد وحشت بنویسند.

بنابراین سربازان در چند دقیقه فهمیدند که همه چیر تمام می شود و دچار یک استرس بی نهایت احساسی شدند و نتوانستند به این دستورات عمل کنند.

این آزمایش یکبار دیگر روی گروهی از داوطلبان بی اطلاع انجام شد، چراکه یکی از سربازانی که در ماموریت اول شرکت کرده بود، توانسته بود روی یکی از ساک های ضدوحشت یک پیام اخطار زودهنگام بنویسد.

به گزارش مهر، الکس باوز در این کتاب با استفاده از فهرست هایی که مجلات و روزنامه های مطرح دنیا از جمله "گاردین" در چند دهه گذشته درخصوص عجیب ترین تحقیقات علمی منتشر کرده اند، یک لیست جدید از 10 تحقیق علمی بسیار عجیب دنیا را تهیه کرده است.
این فهرست به شرح زیر است:"

1- تزریق دوز بیش از حد LSD به یک فیل برای مشاهده واکنش فیل ها به این دارو. نتیجه: LSD برای فیل ها خطرناک است!

2- به مسافران هواپیمای درحال سقوط گفته شد که در حال مردن هستند و پیش از مرگ بیشترین اشتباهات خود را بنویسند.

تیجه: موقعیت های بی نهایت استرس، توانایی های ادارکی انسان را خراب می کند.

3- بررسی جنبه های زندگی سگی با دو سر که یک جراح روس آن را بوجود آورده بود. نتیجه: رد پیوند بافت ها موجب می شود حیوان در کمتر از یک ماه جان خود را از دست بدهد.

4- منع کردن افراد از خندیدن در زمانی که نخندیدن برای آنها غیرممکن است. این آزمایش را یک روانشناس به نام "کلارنس یوبا" در دهه 30 روی همسر و فرزندانش انجام داد. نتیجه: نخندیدن در موقعیت های خنده دار غیر ممکن است.

5- یادگیری درحال خواب ممکن است. این آزمایش را یک روانشناس آمریکایی به نام "لارنس لی شان" در سال 1942 انجام داد. این روانشناس خود را در اتاقی حبس کرد که گروهی از پسرهای کم سن در آن خوابیده بودند. تمام پسرها عادت ناخن جویدن داشتند و این دانمشند درحالی که آنها خواب بودند مرتب این جمله را تکرار می کرد:" ناخن های من بطرز وحشتناکی تلخ هستند." درپایان این آزمایش 40 درصد از کودکان عادت بد خود را کنار گذاشتند. نتیجه: درحال خواب هم می توان یاد گرفت.

6- افرادی هستند که می توانند در هر موقعیتی بخوابند! این آزمایش را " یان اوسوالد" از دانشگاه ادیمبرا انجام داد. این دانشمند در سال 1960 از سه داوطلب خواست که چشم های خود را با چسب نواری بازنگه دارند و برای آنها انواع آسیب های ممکن را تجویز کرد که شامل روشن کردن ناگهانی چراغ ها، شوک الکتریکی و موسیقی با صدای بسیار بلند می شد. نتیجه : هر سه نفر در دوره آزمایش به مدت 12 دقیقه با چشم های باز خوابیدند.

7-  نفرت تنها یک چهره ندارد. این آزمایش را پروفسور "کارنری لندیز" از دانشگاه مینه سوتا در سال 1924 انجام داد. این دانشمند برای گروهی از داوطلبان تجویز کرد که بخار آمونیاک استنشاق کنند، موسیقی جاز گوش کنند، عکس های غیراخلاقی نگاه کنند و یک سطل پر از قورباغه را روی دست نگه دارند. نتیجه: پیداکردن تنها یک بیان مشترک برای ابزار انزجار از تمام این موارد، غیرممکن است.

8- حصول اطمینان از اینکه تب زرد مسری نیست. دکتر "استابینز فیرث" تصمیم گرفت این آزمایش را روی خود انجام دهد. بنابراین استفراغ بیماران مبتلا به تب زرد را خورد و روی زخم های باز بیماران دست کشید. نتیجه: پزشک بیمار نشد، اما نه به خاطر اینکه بیماری مسری نیست، بلکه به این دلیل که بعدها کشف شد تب زرد از یک پشه به انسان منتقل می شود.

9- در دهه 30 پروفسور" رابرت کورنیش" از دانشگاه برکلی تلاش کرد زندگی را به تعدادی سگ مرده که در اثر جذام مرده بودند، بازگرداند. درحالی که آنها را به بالا و پایین تکان می داد و به آنها آدرنالین و داروهای ضدلختگی تزریق می کرد. نتیجه: برخی از این سگ های اهلی به زندگی بازگشتند اما بینایی خود را از دست داده و به مغز آنها به شدت آسیب رسیده بود. این سگ ها چند ماه زنده ماندند.

10- بوقلمون های نر در فصل جفتگیری چه رفتاری از خود بروز می دهند؟ این سوال را "مارتین شین" و "ادگار هیل" از دانشگاه پنسیلوانیا در دهه 60 پاسخ دادند. این دانشمندان کشف کردند که فرایند رفتاری جفتگیری این حیوانات چندان هم پیچیده نیست. نتیجه: برای به هیجان آوردن بوقلمون های نر فقط کافی است یک تکه چوب که بوی بوقلمون ماده را می دهد در مسیر حرکت آنها قرار داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 101
موضوعات مرتبط: پزشکی-اطلاعات عمومی , ,
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : مسافران
تاریخ : سه شنبه 26 دی 1396
نظرات

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)

اتفاقات و حقایق عجیب علمی در جهان پیرامون ما که با دیدن این اتفاقات تعجب هر کسی برانگیخته خواهد شد.مانند اتفاقاتی که در زیر لیست شده است. 

 

فرانک لنتینی؛ مرد سه پا

فرانچسکو لنتینی در سال ۱۸۸۱ در منطقه روسولینی در سیسیل ایتالیا به دنیا آمد. وی در قسمت راست بدن خود یک پای اضافی داشت که از ستون فقراتش رشد کرده بود و یک پای کوچک هم به صورت ناقص در پشتش وجود داشت. این اعضای اضافی به دلیل انعقاد ناقص قل دوم فرانک بود.

 

نکته جالب توجه این بود که پای سوم فرانک مانند دو پای دیگرش عمل می‌کرد و کاملاً سالم بود و مهم‌تر از آن این بود که فرانک دارای دو دستگاه تناسلی کاملاً مجزا بود. البته بعدها پاهای فرانک رشد نامتعادلی داشتند، با این حال وی می‌توانست از هر ۳ پای خود استفاده کند. خانواده فرانک از ۸ سالگی به آمریکا مهاجرت کردند

 

و از همان زمان وی را به نمایش‌های خیابانی و سیرک‌ها فرستادند. وی از این راه پول فراوانی به دست آورد و در طول عمر کاری خود با تمام سیرک‌های بزرگ آمریکا همکاری کرد. فرانک مانند بقیه مردم ازدواج کرد و صاحب سه فرزند کاملاً سالم شد و در ۸۵ سالگی درگذشت.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)ماهی چشم حبابی

چشم حبابی یک واریته (جوره) کوچک از ماهی قرمز است که چشم‌هایش دارای دو کیسه بزرگ به سمت بالا و پر از مایع همراه است. این ماهی باله پشتی کوچکی دارد و به گزارش پارس ناز با توجه شکل خاصی که دارد، سطح پشتی آن جهت حرکت مناسب است و حباب‌ها کاملا با اندازه و رنگ آن سازگار می‌باشد.

 

حباب‌ها بسیار حساس و نازک هستند و ماهی باید جدا از انواع ماهی‌های خشن و سترگ و دور از محیط تیز نگه‌داری شود، با این‌حال اگر حباب‌ها سوراخ شوند، قابلیت رشد و بهبود خود را دارند. با توجه به محل اقامت ماهی، حباب‌ها ساختار ویژه خود را میگیرد و می‌توانند مناسب وضعیت ماهی و یا بسیار غیر قابل توجه شوند. این ماهی در ژاپن با نام سوی‌هوگان شناخته می‌شود.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)گل اطلسی سیاه

محققان یک شرکت پرورش گل و گیاه در انگلیس موفق شدند اولین گل اطلسی کاملا سیاه را در دنیا ایجاد کنند. این گل اطلسی جدید که با به کارگیری از تکنیکهای طبیعی پرورش گیاه ایجاد شده است “مخمل سیاه” (Black Velvet) نام دارد. این گل که کاملا به رنگ سیاه است

 

را شرکت پرورش دهنده گل و گیاه Ball Colegrave در انگلیس تولید کرده و قرار است از تابستان آینده به قیمت 2 تا 3 پوند به فروش برساند. این گیاه نادر که چهار سال برای ایجاد آن وقت صرف شده است از بهار آینده برای اولین بار در باغهای انگلیس گل خواهند داد.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)سوپ لانه پرنده، چین

دهه هاست که این سوپ در چین طرفدار دارد. برخلاف اسمش هیچ چوب و خاشاکی در آن وجود ندارد. در حقیقت رشته این سوپ از بزاق سفت شده پرستو درست می شود. این پرنده بزاق دهان خود را به صورت رشته رشته در کنار علف های دریایی قرار می دهد که قبلا نیمه هضم کرده است. گفته می شود این سوپ که طعم خاصی هم ندارد به تقویت قوای جنسی کمک می کند.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)عمل زیبایی جدید ژاپنی ها!

جوانان ژاپنی و بخصوص دختران در اقدامی وحشتناک و با مراجعه به جراحان پلاستیک مواد سیلیکونی را به درون پیشانی خود تزریق میکنند تا حس داشتن پیشانی باد کرده را تجربه کنند. طبق گفته ها این اقدام در ژاپن روز به روز طرفداران بیشتری بین جوانان ژاپنی پیدا میکند

 

و نگرانی ها را در این خصوص که این مواد میتواند برای آنها خطرناک باشد را افزایش میدهد. گفتنی است که این مواد 24 ساعت در پیشانی دوام دارند و پس از آن پیشانی فرد به حالت اولیه خود باز میگردد.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)نسخه ی خطی ووینیش (Voynich) (شمال ایتالیا)

در کتابخانه ی دانشگاه Yale آمریکا یک سند خطی اسرار آمیز وجود دارد. نوشته های روی آن با هیچ سیستم زبانی یا نوشتاری همخوانی ندارد و هیچکس تا کنون نتوانسته آن را رمز گشایی نماید. پوستی که متن این سند روی آن نوشته شده است، تقریبا مربوط به قرن ۱۵ میلادی می باشد. و گفته می شود که احتمالا در دوره ی رنسانس در شمال ایتالیا نوشته شده است.

 

این سند به نام ویلفرید ووینیش، کلکسیون دار لهستانی ای که در سال ۱۹۱۲ این “متن نامفهوم” را خریداری نمود، نام گذاری شده است. و سوال اصلی این است که این سند از کجا آمده است؟ آیا اصلا می توانیم اصالت و نویسنده ی این سند را کشف نماییم؟ برخی معتقدند که خود ووینیش به قدری دانش داشته

 

تا یک مدرک جعلی درست کند. اما هیچ کس نمی تواند یک سیستم نوشتاری و زبان کامل غریبه به بشریت را از خودش در بیاورد، درست است؟

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)باقی مانده های کوکائین و تنباکو روی مومیایی ها

سال ۱۹۹۲، همه چیز از مونیخ شروع شد و یک باستان شناس که مسئول آزمایش کردن مومیایی بود تا متوجه شود مصریان باستان از چه مواد مخدری استفاده می کردن و میزان این مصرف تا چه حد بوده است. این باستان شناس موفق به کشف اثرات کوکائین و تنباکو در مومیایی ها شد.

 

از آنجایی که نیکوتین و کوکائین گیاهانی هستند که تنها و تنها در قاره ی آمریکا یافت می شود، محققان به این فرضیه رسیدند که مصری ها با مردم قاره ی آمریکا ارتباطات فرهنگی داشتند. اگر این موضوع صحیح باشد، مصریان قرن ها پیش از اروپاییان نیمکره ی غربی را کشف نموده اند.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)

ناهمواری های دریای بالتیک (سوئد)

باز هم داستان آدم فضایی ها. فسیلی که در سال ۲۰۱۱، کف دریای بالتیک کشف شد، به وضوح یک بشقاب پرنده (UFO) است که با زمین برخورد نموده است. در غیر این صورت چه می تواند باشد؟ شاید یک جسم شکل گرفته توسط طبیعت و بر اثر عوامل جغرافیایی؟ خیر!

 

مجله ی Live Science می گوید که پیتر لیندبرگ، سرپرست تیم غواصی که ادعای کشف این بشقاب پرنده را دارد، مکان دقیق این کشف را اعلام نکرده است. و شواهد ضد و نقیضی برای پشتیبانی از ادعایش ارائه نموده و اعلام کرده است که به زودی در قالب یک مستند، اطلاعات بیشتری فاش خواهد کرد.

 

با این وجود استاد زمین شناسی دانشگاه Volker Brüchert استکهلم می گوید که این ناهمواری ممکن است یک تخته سنگ بازالت زیر یخچال ها باشد.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)ماهی سمی محبوب‌ترین غذای ژاپنی‌ها

سلطان بی‌چون و چرای سفره غذای ژاپنی‌ها بادکنک ماهی «فوگو» است که این ماهی زهرآلود اگر به شیوه صحیح طبخ نشود می‌تواند منجر به مرگ انسان شود. محبوبیت و طعم دل انگیز ماهی «فوگو» و صید بی رویه آن باعث شده تا جمعیت این ماهی رو به انقراض رود.

 

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) اعلام کرد: بادکنک ماهی چینی موسوم به ماهی فوگو یکی از چهار گونه بادکنک ماهی محبوبی است که در سفره غذای ژاپنی ها جایگاه ویژه ای دارد.این ماهی نیز مانند سایر بادکنک ماهی ها باکتریهای تولیدکننده سم را می بلعند تا از آنها برای مقابله با مهاجمان استفاده کند.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)خطوط نازکا (پرو)

خطوط نازکا (Nazca) نقاشی نام دارند و نشان دهنده ی خط های باستانی روی زمین صحرای نازکا در پرو است. این خط ها و اشکال تشکیل طرح های پیچیده ای می دهند که برخی از آنها چندین کیلومتر طول دارند و ابعاد واقعی آنها تنها توسط هواپیما قابل تشخیص است.

 

متخصصان احتمال می دهند که تمدن باستان نازکا قابلیت پرواز داشتند، اما سوالی که باقی می ماند این است که این طرح ها چگونه و به چه هدفی کشیده شده اند. این خطوط، خط های ساده، مثلث، مارپیچی و حتی نقاشی های پیچیده ای از عنکبوت، پرنده، لاما، میمون، ماهی و غیره را تشکیل می دهند. و با تراشیدن سطح سنگ های قرمز برای نمایان شدن خاک سفید زیرین ساخته شده اند.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)

 

تعداد بازدید از این مطلب: 93
موضوعات مرتبط: پزشکی-اطلاعات عمومی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : مسافران
تاریخ : سه شنبه 26 دی 1396
نظرات

عجیب ترین نشانه های هوش بالا

اخبار علمی | عجیب ترین نشانه های هوش بالاهوش یک قابلیت است که خدا به هر اندازه ای در افراد قرار داده است و البته این میزان یکسان نیست و ممکن است برخی از این نعمت الهی بیشتر برخوردار باشند.
 

افراد باهوش در جایگاه خاصی در میان مردم هستند و همیشه مورد احترام قرار می گیرند و غالباً افراد موفقی در زندگی هستند. دانشمندان تا به حال افراد باهوشی را مورد بررسی قرار داده اند که در میان به یکسری نکات خاص دست پیدا کرده اند که در این افراد باهوش یکسان است:

  • چپ دست ها

مغز انسان به طور کلی به بخش های چپ و راست تقسیم می شود و هر فردی از یک بخش مغز خودش بیشتر کار می کشد. بسیاری از تحقیقات نشان می دهد افرادی که چپ دست هستند هوش بالاتری دارند و تست های مختلف هوش را با نمره های بالا پاس می کنند. محققان به این نتیجه رسیده اند که چپ دست ها به بخش هوش خودشان بیشتر دسترسی دارند اما این بدین معنی نیست راست دست ها به این بخش دسترسی ندارند.

  • ترتیب تولد

تحقیقات زیادی در مورد ترتیب تولد و میزان هوش انجام شده است که در آن دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که فرزندانی که به عنوان فرزند اول به دنیا می آیند هوش به نسبت بالاتری از باقی بچه ها دارند. این در حالی است که ممکن است در بچه های دیگر خانواده نیز نوابغی وجود داشته باشند. همچنین برخی از دانشمندان می گویند نحوه بزرگ شدن این بچه ها نیز می تواند در میزان هوش آن ها تاثیر داشته باشد.

  • موی بدن

تحقیقات انجام شده روی مردان نشان می دهد زیاد بودن موی بدن نیز می تواند نشانه از هوش بالا در آقایان باشد. محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که افرادی که تحصیلات بیشتری دارند و بیشتر درس خوانده اند میان بیشتری مو روی بدنشان دارند. آن ها همچنین دریافتند آن هایی که نمره های خوبی میگرند حتی پر موتر از باقی دانش آموزان هستند.

  • شادی و خوشحالی

از گذشته تا به حال در مورد شادی و حال خوب موارد بسیاری گفته اند ولی شاید یک نکته بسیار منفی در آن ها وجود داشته است. در گذشته هوش را با افسردگی و حال بد یکسان می دانستند در حالی که در سال های اخیر دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هرچه احساسات بیشتر و خوشحالی بیشتر در افراد وجود داشته باشد آن ها هوش و استعداد بیشتری در یادگیری دارند.

  • مصرف شکلات

محققان چندی پیش مشغول به انجام تحقیقاتی شدند که به نظر افراد بسیاری تحقیقاتی بی مصرف و بدون نتیجه بود اما آن ها توانستند برخلاف انتظارات به نتایج جالبی دست پیدا کنند. در این تحقیقات مشخص شده که کشورهایی که مصرف شکلات بیشتری دارند تعداد جوایز نوبل بیشتری نیز دریافت کرده اند. البته دانشمندان این تحقیقات را خیلی درست نمی دانند اما عده ای دیگر آن را نشانه در مورد هوش می دانند.

تعداد بازدید از این مطلب: 65
موضوعات مرتبط: پزشکی-اطلاعات عمومی , ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


بگذار برایت بریزد و تمام شهرم را خیس کند! آبرویم فدای یک تار از موهایت!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود